Alpina landslaget får ny sponsor

qph1nyibmt30ryqbetcu

BAUHAUS bedriver en storsatsning på svensk idrott och har som ambition att vara med och bygga idrottssverige från gräsrots- till elitnivå. Som ett ytterligare led i satsningen går byggvaruhuskedjan nu in som sponsor till alpina landslaget. Samarbetet sträcker sig över 4 år och ska innefatta en unik satsning på fartgrenarna inför VM i Åre 2019.

Byggvaruhuset BAUHAUS är en stor sponsor till idrottssverige och stödjer ett flertal olika idrotter på alltifrån lokal- till elitnivå. Idag står det klart att BAUHAUS blir ny lagsponsor till det alpina landslaget och ny huvudsponsor till breddsatsningen Team Åre 2019.

– I Sverige är vi sedan tidigare huvudsponsor för bland annat Ishockeyförbundet, Friidrottsförbundet samt Cykelförbundet, och internationellt sett bidrar BAUHAUS stort till många vintersporter, berättar Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS Sverige. Därför känns det extra kul att bredda vår satsning på svensk idrott och nu även få möjlighet att stötta den alpina åkningen.

Han fortsätter:

– Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete och att få vara med och lyfta fram en ny generation åkare till prispallen på VM i Åre 2019.

Fokus på ”skidornas Formel 1”

Svenska Skidförbundet gör en långsiktig satsning mot vinter-OS 2018 och VM på hemmaplan i Åre 2019. BAUHAUS kommer att sponsra hela alpina landslaget men även gå in med extra resurser till en satsning på skidornas Formel 1; fartgrenarna störtlopp och super-G.

– Det känns fantastiskt att tillsammans med BAUHAUS påbörja resan mot att återigen bli en alpin nation som utmanar i alla grenar. Vi är övertygade om att vi genom att ge våra utförsåkare möjligheten att åka fler discipliner kommer öka vår slagkraft att utmana om medaljer i alla grenar framöver, säger Tommy Eliasson Winter, Alpin Chef, Svenska Skidförbundet.

Syftet med satsningen som BAUHAUS är delaktig i är att skapa en plattform för Sveriges talanger och genom ökade träningsmöjligheter ge utförsåkarna bättre förutsättningar att genomföra sina drömmar och utmärka sig i den internationella konkurrensen. Ett mål är också att bygga starka förebilder som kan inspirera yngre åkare.

BAUHAUS satsar på alpint och siktar mot VM i Åre 2019

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: