Berendsen sponsrar Kim Amb och Sofia Linde

Berendsen Friidrott Kim Amb Sofia Linde

Berendsen utökar sitt engagemang i Svensk Friidrott och har nu ingått ett nytt avtal med Svenska Friidrottsförbundet där de stöttar två av landets största friidrottstalanger, spjutkastaren Kim Amb och mångkamperskan Sofia Linde. Dessa två kommer att vara ambassadörer för Berendsen och synas i företagets olika marknadsföringssammanhang.

– Vi ville gärna ha en ung tjej och en ung kille som är väldigt engagerade i sitt idrottande och som har en positiv attityd till idrotten. Vi tycker att både Kim och Sofia passar bra med Berendsens profil, säger Fredrik Nordin, marknadschef på Berendsen.

För Svensk Friidrott är det viktigt att kunna hjälpa talanger att fortsätta utvecklas. Genom samarbeten av det här slaget fördjupas relationen mellan såväl förbundet och dess partners, men också mellan förbundet och de aktiva idrottarna.

– Det känns spännande och är betydelsefullt att Berendsen ser ett värde i att använda våra aktiva som förebilder i sin marknadsföring. Det bidrar till att marknadsföra friidrotten i stort och rekryteringen av morgondagens friidrottstjärnor, säger Jan Larsson, Marknadschef på Svensk Friidrott.

Kim Amb: ”Jättekul”

Stödet från Berendsen betyder mycket för Sofia Linde och Kim Amb i deras satsning mot kommande mästerskap.

– Det känns jättespännande, det är hur kul som helst att få inleda det här samarbetet. Att få ekonomiskt stöd på det här sättet betyder väldigt mycket för mig som elitsatsande idrottare, säger Sofia Linde.

– Att Berendsen stöttar svenska friidrottslandslaget är jättekul och att jag blivit en representant för det känns ännu roligare, säger Kim Amb.

Svensk Friidrott och Berendsen har sedan ett drygt år tillbaka ett djupgående samarbete där Berendsen tvättar de svenska friidrottslandslagens kläder. I och med det nya avtalet fördjupas relationen ännu mer.

Berendsen utökar friidrottsengagemang

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: