Entreprenörskap

Bring förlänger sitt samarbete med svensk landslagshandboll

Mitt i VM-uppladdningen förlänger Bring sitt samarbetsavtal med de svenska dam- och herrlandslagen i handboll i ytterligare tre och ett halvt år.

Bring har sedan 2010 varit sponsor för de svenska handbollslandslagen och väljer nu att förlänga sitt avtal fram till sommaren 2018.

– Samarbetet stärker svensk handbolls långsiktiga landslagssatsning och det känns oerhört peppande att vi har hela Brings support i ryggen, säger Svenska Handbollslandslagets VD Stefan Lövgren direkt ifrån VM i Qatar.

Sponsrar handboll i flera länder

Att handbollen är en lagsport som tilltalar den nordiska post- och logistikkoncernen är tydligt, då Posten Norge och Bring-koncernen samarbetar med handbollen även i Norge och Danmark. De över 20 000 medarbetarna följer handbollen kontinuerligt och är ofta närvarande på matcherna i hela Norden.

– Vi är stolta över att vara med i den svenska handbollsfamiljen och tillsammans kämpa mot toppen. Bring är en offensiv post- och logistikaktör som växer i Sverige, inte minst inom e-handel, säger Thomas Tscherning, chef Bring Logistik Norden.

Efter damernas kämparinsats i december, där de tog hem EM-bronset, är det nu dags för herrarna i VM i Qatar som startar den 15 januari och pågår fram till 1 februari.

Bring förlänger sitt samarbete med svensk landslagshandboll

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: