Catella ny sponsor till Good to Great

Catella God to Great Tennis

Catella blir huvudsponsor till Good to Great Tennis Academy för att hjälpa unga talanger med målet att åter göra Sverige världsledande inom tennis.

Good to Great Tennis Academy och Catella offentliggör idag att man ingår ett treårigt sponsoravtal. Catella blir huvudsponsor till Good to Great och skapar därmed möjligheter för en teamsatsning där unga tennistalanger får chansen att nå sin fulla potential genom att träna på Good to Great Tennis Academy och resa med coach på internationella tävlingar. Dessutom kommer ett Catella-stipendium att instiftas som ger tennistalanger från hela Sverige möjligheten att utvecklas genom att träna på Good to Great Tennis Academy.

– Samarbetet med Catella gör att vi kan ge unga lovande talanger möjligheten att utvecklas till världsstjärnor. Vårt mål är att återta positionen som en av de ledande tennisnationerna i världen. För oss är Catella en ideal partner som till fullo tar till vara på de möjligheter som ett sponsorskap ger genom Catellas tennishistorik och genuina engagemang, säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great.

Varit med sedan starten

– Catella har sponsrat svenska tennistalanger i mer än 15 år och vår teamsatsning har fostrat världsspelare som Robin Söderling och Joachim ”Pim Pim” Johansson. Vi har varit med Good to Great sedan starten och vi är stolta över att vara delaktiga i deras långsiktiga satsning på att utveckla unga talanger så att de kan förverkliga sina drömmar. Vi delar också den värdegrund som Good to Great bygger på, säger Ann Charlotte Svensson, kommunikationsansvarig på Catella.

Team Catella består sedan tidigare av tennistjejerna Rebecca Peterson och Jacqueline Cabaj Awad. Nu utökas satsningen med de tre lovande killarna; Karl Friberg, Jonas Eriksson Ziverts och Filip Malbasic.

Catella stödjer unga tennistalanger

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: