Coca-Cola blir huvudsponsor till Åhus Beach

Dela den här texten:
”Vi firar att idrotten är till för alla”, berättar marknadsdirektör Aleksander Naess.

Efter förra årets succé med det populära och välbesökta eventet utvecklar Coca-Cola European Partners samarbetet Åhus Beach ytterligare och går in som huvudsponsor till världens största beachhandbollsturnering, där över 1 500 lag och 18 000 spelare från 240 olika föreningar deltar.

– Vi är stolta över att stödja turneringen. Tillsammans med Åhus Beach vill vi sprida den glädje och gemenskap som är synonymt med Coca-Cola® och våra övriga produkter, säger marknadsdirektören på Coca-Cola European Partners Aleksander Naess.

Sedan starten 1997 har Åhus Beach lockat tusentals aktiva för att delta i världens största beachhandbollturnering. I år spelas totalt 6 500 matcher under nio intensiva dagar mellan den 13 juli och 22 juli. Samtidigt väntas över 75 000 besökare till evenemanget i stort.

Åhus Beach ses som ”mer än en turnering”

Coca-Cola European Partners kommer, likt förra året, att finnas på plats i evenemangsområdet. Där bjuder man på spännande aktiviteter och har närvaro i restaurangerna. Under veckan kommer besökarna kunna delta i tävlingar, utmana sina vänner och även tävla mot andra lag.

– Vi firar att idrotten är till för alla. I och med att vi går in som huvudsponsor till Åhus Beach vill vi understryka det och visa att vi stöttar föreningslivet och idrott på alla nivåer.

Genom deltagande i Åhus Beach kommer Coca-Cola European Partners att nå en viktig del av södra Sverige och samhället i stort. Evenemanget ses som ”mer än en turnering”. Under perioden förvandlas området till en folkfest som lockar inte bara deltagarna och deras lag, men även deras familjer.

– Alla är välkomna i Coca-Cola-familjen och vi är väldigt glada över att kunna samarbeta med stora turneringar som Åhus Beach. Turneringen är en naturlig knutpunkt under den skånska sommaren och det här är ett bra sätt för oss att stötta initiativ som gör skillnad i samhället och samtidigt vara närvarande där våra konsumenter är, avslutar Aleksander Naess.

Fler nyheter:

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!


Behöver du hjälp med att förbättra ditt arbete med sponsring? Läs mer under Rådgivning.


Dela den här texten: