PS Communication blir Coops brand experience-byrå

Coop PS Communication Melodifestivalen

PS Communication, som aktiverat Coop i samband med Melodifestivalen två år i rad, får aktivera dess sponsorskap även 2015.

– Det är fantastiskt roligt att arbeta med Coop. Vi har ett väl etablerat samarbete där vår bredd nyttjas i flera olika sammanhang och kanaler, säger Sandra Lörnell som är kundansvarig hos PS Communication.

Tango Brand Alliances, som precis som PS Communication ingår i byråkonstellationen XperienceGroup, har arbetat fram Coops övergripande sponsringsstrategi.

– För oss på Coop är det viktigt att arbeta med sponsring som har en tydlig koppling till vår målgrupp och verksamhet. Vi vill även kunna erbjuda en tydlig medlemsnytta, säger Annika Runström, marknadsansvarig sponsring och event, på Coop Marknad AB.

PS Communication har svarat för aktivering av rättigheter som exempelvis Melodifestivalen och Vårruset.

– Nyckeln till vårt framgångsrika samarbete ligger i båda parters strävan efter att hålla samman totalupplevelsen kring det ”digi-fysiska”, det vill säga både den digitala och fysiska upplevelsen, vilket i dag är ett måste för värdeskapande kommunikation, säger Sandra Lörnell.

Coop väljer PS Communication som brand experience-byrå

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: