DHL levererar önskningar i mål under TjejVasan

DHL Vasaloppet TjejVasan

För tredje året i rad är DHL värd för TjejVasan och alla deltagare i loppet har haft möjligheten att önska vad de vill mötas av vid mållinjen när de skidat 30 km från Oxberg till Mora.

Förutom att sköta transporten av alla överdragskläder och färdigvallade skidor till start kommer DHL även att leverera något alldeles extra till tre deltagare.

– Vi vill leverera något extra till deltagarna i TjejVasan och vad passar då bättre än att leverera deras önskan när de passerar mållinjen i Mora, säger Peter Hesslin, vd för DHL.

De tre vinnande önskningarna som DHL levererar:

Telefon för vinnarsamtal och medaljbud till Stockholm

För att kunna ringa sin bonusson som efter en olycka fått hjärnblödning och en tid även legat i koma har den här kvinnan önskat sig en Iphone 6 och en DHL-leverans för att kunna skicka sin medalj direkt till sonen i Stockholm.

Vardagslyx och skidbärhjälp av snyggt klädda män

En dubbelarbetande kvinna längtade efter vardagslyx och önskade sig bärhjälp i form av två snyggt svartklädda män som efter loppet tar hand om hennes utrustning och skjutsar henne till en spa-avdelning.

Nitton specialdesignade mössor och varm dryck vid målet

Skidveteranen insåg tidigt att det var roligare att åka tillsammans med vänner. De senaste åtta åren har hon peppat vänner och bekanta att åka loppet med henne och i år består laget av 19 personer. För att fira sin 10:e TjejVasa vill hon överraska hela laget med varm dryck och specialdesignade team-mössor.

Engagemanget i Vasaloppet innebär att DHL Freight sköter majoriteten av transporterna under Vasaloppsveckan 2015, som utgörs av åtta olika lopp mellan den 27 februari till den 8 mars. Totalt har loppen 65 000 deltagare. Uppdraget innefattar att hantera vägburna transporter till och från Dalarna för Vasaloppsorganisationen. Det omfattar också transporter av upp emot 3 000 par skidor från vallaservicen och ut till starten, samt transport av samtliga deltagares väskor med personliga tillhörigheter från start till mål.

DHL levererar önskningar i mål under TjejVasan

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: