Fortum sponsrar CORSAIR DreamHack Masters Stockholm

Dela den här texten:
DreamHack är världens största digitala festival med 11 event i 6 olika länder. Man har omkring 250 000 besökare med en mix av olika delar kring gamingkulturen.

E-sport är en av världens snabbast växande sporter, samtidigt som tillgången till el är en helt grundläggande förutsättning. När Fortum går in som en av huvudsponsorerna till CORSAIR DreamHack Masters Stockholm 2018 är det alltså en perfekt match, meddelar parterna.

DreamHacks festivaler är en plattform för e-sportsturneringar och LAN-partyn, där man tar med sin egen dator. Det finns cosplaytävlingar, musikshower, streamingareas, mässa med tech/gamingutställare och paneldiskussioner.

– Vi på DreamHack är jätteglada att Fortum blir en partner till CORSAIR DreamHack Masters, säger Michael Van Driel, Chief Product Officer på DreamHack.

Han fortsätter:

– Eftersom el är en av de viktigaste men osynliga delarna som möjliggör esport, är det ett perfekt partnerskap. Samtidigt är detta ett enormt steg för e-sporten att ett varumärke som Fortum, som inte är i branschen, kliver in i rymden.

”Ingen el, inget spel”

Fortum är det första energibolaget som sponsrar e-sport i denna omfattning. Och det trots att de står för en av grundförutsättningarna – ingen el, inget spel.

– Samarbetet med CORSAIR Dreamhack Masters är superspännande. För många av oss är det en delvis ny värld som öppnar sig och spelarna är helt beroende av det vi producerar för att deras värld ska vara tillgänglig, säger Fredrik Karlsson, kommunikationschef, Fortum Sverige.

Han utvecklar:

– E-sport har en alltmer självklar plats i samhället. Det är en utveckling som vi tycker är kul och gärna är del av. Jag är övertygad att CORSAIR DreamHack Masters i Stockholm kommer att bli spektakulärt både för spelare och publik, avslutar Fredrik Karlsson.

CORSAIR DreamHack Masters etablerades 2016 och har sedan dess ägt rum vid tre olika tillfällen. Varje evenemang har haft ett format där världens 16 bästa lag tävlat om en prispott på över två miljoner kronor.

Lästips: ”Evenemangsmarknadsföring rider på den digitala vågen”

Fler nyheter:

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!


Behöver du hjälp med att förbättra ditt arbete med sponsring? Läs mer under Rådgivning.


Dela den här texten: