ICA ny huvudsponsor för Vansbrosimningen

ica

Vansbrosimningen och ICA har tecknat ett samarbetsavtal för att inspirera till ett hälsosammare liv. Simning är en av de mest skonsamma motionsformerna och mat är en naturlig del av en hälsosam livsstil.

– Det känns inspirerande att ICA blir en partner till oss, eftersom mat har en stor del i vår hälsa och välmående, säger Jan Palander, generalsekreterare på Vansbrosimningen.

Samarbetet med ICA löper över tre år och inledningsvis är fokus att utveckla materbjudandet efter målgången. Efter samtliga lopp serveras deltagarna mat och dryck, vegetariska och gluten- och laktosfria alternativ erbjuds. I år kommer ICA se till att det finns extra sallad och tillhörande topping i mattältet.

– Mat är en naturlig del av en hälsosam livsstil. Vi på ICA har under en tid stöttat En Svensk Klassiker och tillsammans med dem byggt upp ICA-klassikern. Nu tar vi nästa steg för att tillsammans med Vansbrosimningen ytterligare bidra till ökad folkhälsa, säger Teddy Falkenek, ansvarig för Samhällsengagemang och sponsring på ICA Sverige AB.

Han avslutar:

– Det känns som en fantastisk möjlighet för oss att få vara med och stötta Vansbrosimningen och att vara huvudsponsor.

Tidigare i år lanserades ICA-klassikern i samarbete med ”En Svensk Klassiker”, som ett led i ICAs satsning på folkhälsa. Satsningen består av samma fyra delmoment som En Svensk Klassiker, men skillnaden är att deltagarna i ICA-klassikern har flera veckor på sig att genomföra respektive delmoment, nio veckor för det inledande cykelmomentet och sex veckor vardera för simning, löpning och skidåkning.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: