
Interflora är stolt sponsor till den bioaktuella filmen Eld & Lågor, som förhandsvisas idag och har premiär för allmänheten den 14 februari, på Alla hjärtans dag.
Det är en magisk, färgstark och verklighetsbaserad kärlekshistoria, som utspelar sig på 40-talets Djurgården i Stockholm, med två rivaliserande nöjesfält och en förbjuden kärlekshistoria i centrum. För regin står radarparet Måns Mårlind och Björn Stein och de har samlat en intressant mix av nya och mycket väletablerade skådespelare.
I kärlekshistorien spelar blommor och blomsterspråket en avgörande roll när huvudkaraktärerna kommunicerar och försöker nå igenom till varandra.
– Vi är så glada och stolta över detta fina samarbete då filmen sammanfattar själva essensen i det Interflora står för och det vi vill lyfta fram i varumärket, säger Louisa Blomstrand, marknads- och e-handelschef på Interflora.
Rätt kontext och tajming
Hon fortsätter:

– Den visar kraften i vår produkt. Hur blommor berör, hur blommor förändrar en sinnesstämning och hur man även i de svåraste stunder kan nå igenom med hjälp av blommor. Vi kallar det för ”The Flower Effect” och det sätter filmen så magiskt och känslosamt scenen för. Att lanseringen sedan sammanfaller med en av våra kommersiellt viktigaste högtider avgjorde saken.
Kampanjen som är en del av Alla hjärtans dag-kampanjen, är byggt kring temat ”Fjärilar i magen”, som är hämtat direkt ur filmen. Den kommer att gå bland annat i rikstäckande i print, i egna sociala kanaler, på Youtube, med flera infuencers samt i samarbeten med andra kundklubbar, från och med idag till den 14/2.
Fler nyheter:
- Nu startar Paketjakten mellan Sälen och Mora
- BK Häckens arena får heta Bravida Arena
- Bra start på sportåret bäddar för tuffa jurybeslut på Idrottsgalan
- Renault hjälper Klassiker-deltagarna
- Unibet blir huvudsponsor till Allsvenskan och Superettan
- Sponsor gör hockeyskola gratis: ”Ett ypperligt tillfälle att kunna hjälpa till”
- Skidförbundet lanserar samlarkort tillsammans med McDonald’s
- Microsoft vill förbättra kollektivtrafiken – sponsrar Trainhack
- Volkswagen ny sponsor till Allsvenskan och Superettan
- Mjölkhävartävling vid Umeå Fotbollsfestival
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!
Behöver du hjälp med att förbättra ditt arbete med sponsring? Läs mer under Rådgivning.