MediaMarkt ny sponsor till Svenska Fotbollförbundet: ”Klockrent både vad gäller vårt varumärke och de produkter vi säljer”

”Samarbetet mellan oss och SvFF känns klockrent både vad gäller vårt varumärke och de produkter vi säljer”, berättar Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör på MediaMarkt. (Arkivbild.)

MediaMarkt är ny sponsor till Svenska Fotbollförbundet (SvFF). Det nya samarbetet innebär att företaget blir Officiell Partner, med branschexklusivitet inom hemelektronik och vitvaror. Avtalet gäller för 2018.

Med samarbetet säger sig MediaMarkt vilja komma närmare de svenska fansen och man ser en ”självklar koppling” mellan varumärket och SvFF:s verksamhet.

– Om det är något som kan mäta sig med att vara på plats på arenan under ett mästerskap så är det upplevelsen hemma i vardagsrummet framför en tv med riktigt bra bild och högtalare med riktigt bra ljud, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör MediaMarkt.

– Samarbetet mellan oss och SvFF känns klockrent både vad gäller vårt varumärke och de produkter vi säljer, fortsätter hon.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Börjar VM-året redan i mars

Utöver marknadsföringsrättigheter inkluderar samarbetet även biljetter och ett antal olika koncept och aktiviteter som ska genomföras tillsammans med SvFF och landslagen.

Den första gemensamma aktiviteten blir en tävling som riktar sig till MediaMarkts klubbmedlemmar. Medlemmarna har möjlighet att vinna biljetter till den utsålda träningslandskampen mellan Sverige och Chile på Friends Arena den 24 mars.

– Det känns särskilt roligt och relevant att inleda samarbetet med Svenska Fotbollförbundet i år när fotboll står på agendan hos de flesta svenskar i och med VM för herrlandslaget och VM-kval för damlandslaget. Med samarbetet kommer vi närmare fansen oavsett om det gäller på plats under matcher, i våra varuhus eller i våra kampanjer, avslutar Mia Lund Hanusek.

SvFF: Både arenabesökare och tv-tittare kommer gilla samarbetet

Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet, berättar att man letat efter en sponsor till segmentet.

– Vi har letat efter en partner inom hemelektronikbranschen och nu känns det som vi har hittat helt rätt i MediaMarkt. Vi känner att vi har påbörjat någonting som garanterat kommer att uppskattas av både arenabesökare och TV-tittare.

Han fortsätter:

– MediaMarkt har visat på en kreativitet och ett engagemang som gör det mycket spännande att vara landslagsintresserad. Håll utkik, avslutar Mikael Jiffer.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: