Nokian Tyres blir titelsponsor till IRONMAN 70.3 Finland

Evenemanget i Lahtis är 70.3 mile och omfattar 1,9 km simning, 90 km cykling och 21,1 km löpning.

Nokian Tyres blir huvudpartner och namnsponsor för den första IRONMAN triathlon i Finland.  Nokian Tyres IRONMAN 70.3 triathlon ska arrangeras i Lahtis i Finland den 30 juni 2018.

Nokian Tyres har tecknat ett flerårigt avtal om partnerskap med Midnight Triathlon Events Finland Ab, som representerar varumärket IRONMAN i Finland. Samarbetet fokuserar sig på tävlingar och relaterade nationella och internationella aktiviteter.

– Den här högenergisporten matchar utmärkt Nokian Tyres värden som främjar rörlighet och aktiv livsstil. Partnerskapet ger också synlighet för Nokian Tyres varumärke i Finland och övriga världen, meddelar bolaget vid offentliggjörandet.

Något som gör tävlingen speciell är den sena starttiden. Deltagarna kommer till mål vid midnatt och kommer därmed att uppleva midnattssolen.

– Vi är väldigt entusiastiska över detta partnerskap. IRONMAN-tävlingar är mycket välkända världen över som en utmanande men positiv sportgren, säger Antti-Jussi Tähtinen , Vice President of Marketing and Communications Nokian Tyres.

Nokian Tyres: ”En perfekt miljö för att öka kännedomen”

Antti-Jussi Tähtinen fortsätter:

– Vi tror på att detta respektfulla evenemang passar extremt bra som marknadsföringskanal för Nokian Tyres. Det erbjuder oss en perfekt miljö för att öka kännedomen och synligheten för vårt varumärke i samband med utomhussport sommartid.

Evenemanget ska öka kännedomen och driva varumärkesattityd för Nokian Tyres.

Över 260 000 människor deltar varje år i IRONMAN-evenemang världen över. Kännetecknande för deltagarna är enligt evenemanget en bestäm attityd och ett brinnande intresse för att övervinna sig själva.

– Vi önskar också att detta inspirerar våra medarbetare och partners att ta väl hand om sin hälsa. Det finns många sätt att bli en aktiv människa och att testa sina egna gränser. Vi är även mycket väl insatta i triathlon som sport då Nokian Tyres egen Hakkapeliitta Triathlon har främjat fysiska aktiviteter sedan ett par decennium, avslutar Antti-Jussi Tähtinen.

”Starkt företag med finska rötter”

Totalt 1 700 tävlande har registrerat sig till evenemanget.

– Med hjälp av evenemanget Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland vill vi visa det bästa av Finland och finländare samt öka kännedomen om finska bolag globalt, säger Antti Hagqvist från Finntriathlon Ab som äger rättigheterna för varumärket IRONMAN i Finland.

Han utvecklar:

– Nokian Tyres är ett starkt företag med finska rötter och det representerar exakt de värden och kvaliteter som vi vill visa för världen. Nokian Tyres är en perfekt namnsponsor för evenemanget och för varumärket.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: