Nordea fortsätter som titelsponsor för Nordea Masters – ett år till

Nordea Bank meddelar att man fortsätter satsa på sitt engagemang inom golfen. Detta genom att man förlänger avtalet med Lagardère Sports och Europatourtävlingen Nordea Masters med ytterligare ett år.

Samarbetet betyder att den svenska golfpubliken är garanterad en tävling på hemmaplan också 2018.

– Golf är en viktig arena för oss att synas på, här finns många av våra viktigaste kunder på både privat- och företagssidan. Vi satsar strategiskt långsiktigt i all sponsring vi gör och därför kändes det naturligt att förlänga avtalet som titelsponsor med ett åttonde år,säger Tomas Björklund, Head of Sponsring & Event Nordea Bank AB.

”Viktigt med förebilder”

Lagardére Sports ser ömsesidigt på förlängningen:

– Vi är väldigt glada över att Nordea väljer att förlänga avtalet ytterligare ett år och att vårt långvariga samarbete fortsätter. Nordea är ett företag som ställer höga krav på oss som arrangör vilket gör att vi hela tiden anstränger oss att vässa evenemanget ytterligare. För tillväxten inom svensk golf är det viktigt med förebilder som också syns på nära håll, och därför anser vi att Nordeas satsning är extra viktig, kommenterar Claes Nilsson, Tournament Director Nordea Masters.

Platsen för tävlingen är ännu inte klar. Parterna återkommer inom kort med besked om vilken av Sveriges större golforter som får arrangörskapet.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: