Skidförbundet lanserar samlarkort tillsammans med McDonald’s

Samlarkort

För första gången går det att ta med sig de svenska skidstjärnorna hem. Mellan 9 februari och 14 mars får alla som köper en skidåkarmeny på McDonald’s samlarkort på skidåkarna från svenska längdlandslaget och alpina landslaget. För varje skidåkarmeny skänker McDonald’s en krona till Skidlyftet i syfte att främja barn- och ungdomsskidåkning.

Som en lite väl stolt sponsor byter McDonald’s namn på några av menyerna under kampanjen för att hylla de svenska skidstjärnorna. Det finns sju menyer att välja på och till varje meny får man ett paket med sex samlarkort på skidåkare från skidlandslagen. Det finns totalt 35 åkare att samla på.

– Tillsammans kan vi hjälpa barn och unga att bli framtidens skidhjältar. Samlarkorten är ett sätt att hylla skidstjärnorna, men även att ge något extra till de som väljer skidkampanjmenyerna och därmed stöttar Skidlyftet. Det finns mycket att välja på bland årets skidmenyer och någonting för alla smaker, säger Petra Dahlman, sponsoransvarig på McDonald’s.

– Att samla och byta kort är något nostalgiskt och det är kul att vi i alpina landslaget finns på korten. Jag tycker att det här är ett roligt och fint sätt att stötta våra unga skidåkare, säger Mattias Hargin, alpin landslagsåkare.

Kombineras med Skidlyftet

Skidlyftet är Svenska Skidförbundets och McDonald’s gemensamma satsning för att ge barn och ungdomar en bättre skidupplevelse. Det finns ett stort behov av stöd till skidklubbar i Sverige. Förra året samlades 800 000 kronor in och målet är en ännu större insamling i år. Under kampanjen skänker McDonald’s en krona för varje såld skidkampanjmeny till Skidlyftet.

– Det är roligt när sponsorer som McDonald’s gör något extra. Skidlyftet ger klubbar resurser att satsa på bra verksamhet. Jag hoppas att projektet får in mycket pengar även i år så att barn och ungdomar får fina förutsättningar att bli nya skidstjärnor i framtiden, säger Stina Nilsson, längdlandslagsåkare.

Vill man stötta Skidlyftet lite extra kan man buda på signerade samlarkort på Tradera. Alla 35 åkare har signerat varsitt kort och intäkterna från auktionen går oavkortat till Skidlyftet. Auktionen startar den 22 februari.

McDonald’s kampanjmenyer:

  • Maestro Hargin Classic & Co (9/2-29/2)
  • Maestro Halfvarsson BBQ & Co (1/3-14/3)
  • Chicken Myhrer BLT & Co (9/2-14/3)
  • Hansdotter BLT McWrap & Co (9/2-14/3)
  • Stinas Caesarsallad & Co (9/2-14/3)
  • Bagel Hellner (9/2-14/3)
  • Bagel Maria P-H Egg & Bacon(9/2-14/3)

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: