Stina Nilsson blir Intersports ansikte utåt i reklamen

stina nilsson intersport

I våras klev dalkullan Stina Nilsson upp på prispallen tre gånger under VM i Falun och hon har snabbt blivit en Stina med hela svenska folket och hyllas av experterna. Nu meddelar Intersport att man skriver ett treårigt avtal med Stina.

Som sponsorer till Svenska Längdlandslaget har Intersport markerat att längdskidåkning är ett av de viktigaste produktområdena. Så när företaget letade ett nytt ansikte för marknadsföring var Stina Nilsson ett givet alternativ.

– Stina är ett självklart val för oss. En inspirerande och folkkär profil som kan bidra med kunskap och kommunicera Intersport-andan, säger Intersports VD Ulf Kinneson.

Han fortsätter:

– Det känns oerhört inspirerande att samarbeta med en längdskidåkare av den kalibern. Längdskidåkning är en folkkär idrott som når hela svenska folket och utövas av barn, ungdomar, motionärer och elit. Dessutom behöver en längdåkare inte bara behöver utrustning för längdskidåkning, utan också för exempelvis löpning och rullskidåkning. Via längdstjärnorna når vi detta viktiga kundsegment, säger Ulf Kinneson.

Blir ansikte utåt i reklamen

För Stina Nilsson innebär samarbetet naturligtvis en stärkt ekonomi som gynnar träning och tävlande, vilket förhoppningsvis ska ge många svenska medaljer i mästerskapstävlingar under kommande år.

– Det är med stor glädje som jag ser fram emot de tre kommande samarbetsåren med Intersport. Det är ett företag som verkligen knyter samman många olika sporter genom sitt breda sortiment och förenar alla de fina värden svenskt föreningsliv står för – oavsett om man är elitsatsande eller motionär, barn eller vuxen, säger Stina Nilsson.

Intersport kommer under tre år att kunna använda Sina Nilsson som ansikte utåt i reklam, marknadsföring och via digitala kanaler.

Intersport inleder samarbete med Stina Nilsson

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: