Sju ambassadörer presenterar UNIQLO:s “Where to next?”

Tennisspelaren Mirjam Björklund är en av de sju ambassadörerna för Uniqlos kampanj.

UNIQLO hyllar sin ankomst till Stockholm genom att upptäcka ikoniska platser i och runt staden tillsammans med sju lokala ambassadörer. Den nya kampanjen, som lanseras idag, kallas för ”Where to next?” och släpps tillsammans de sju ambassadörerna.

De sju ambassadörerna är Henrik Sauer, Lamin Holmén, Mirjam Björklund, Lars Nittve, Hedda Stiernstedt, Jacob Mühlrad och Lotta Kühlhorn.

Tillsammans representerar de världarna av teater, gastronomi, musik, dans, konst, design och sport genom den vardagliga lins som kallas för LifeWear – UNIQLOs strävan efter att skapa perfekta kläder som möter alla människors behov i deras vardag.

Berättar om sin koppling till LifeWear

Alla bilder utgör en hyllning till var och en av ambassadörerna och visar en plats som är signifikant för deras karriär, och som samtidigt gestaltar hur LifeWear kompletterar vart och ett av deras liv.

Alla ambassadörerna bär kläder från AW18-kollektionen, vilken kommer att finnas tillgänglig när butiken öppnar den 24/8 på Hamngatan i Stockholm. Stockholmsfotografen Jesper Brandt har tagit bilderna.

Utöver bilderna inkluderar kampanjen fyra filmer där Lamin, Jacob, Hedda och Mirjam besöker en av deras viktiga platser och berättar om sitt Stockholm, deras inspiration, deras koppling till LifeWear samt vad de har för förhoppningar om framtiden.

Ambassadörerna i “Where to next?”

Hedda Stiernstedt – Skådespelerska

Hedda har fotograferats både i Rålambshovsparken och på Västerbron. Båda platserna är speciella för henne och utgör centrala platser i hennes liv, då hon bodde och studerade precis runt hörnet på Kungsholmen. Hedda valdes ut till kampanjen då hennes gnistrande personlighet och energi är en perfekt match för UNIQLOs varumärkespersonlighet.

Mirjam Björklund – Tennisspelare

Miriam har fotograferats i Norra Djurgårdsstaden. Hon har valts ut till kampanjen på grund av hennes kämpaglöd samt hennes exceptionella förmåga att spela tennis, vilken går väl ihop med funktionaliteten och den fria rörligheten hos LifeWear.

Henrik Sauer – Kock och krögare

Henrik har fotograferats på restaurangen Matateljén i Gamla Enskede, vilken han är medgrundare till. Han valdes ut till kampanjen då UNIQLO och Henrik delar kärleken till hantverk och en uppmärksamhet på detaljer – han i sin matlagning och UNIQLO i sina kollektioner.

Jacob Mühlrad – Kompositör

Jacob har fotograferats i Berwaldhallen då några av hans första musikaliska erfarenheter utspelade sig här och då platsen på så sätt har format hans karriär. Han har på senare tid komponerat några av sina viktigaste verk för konserthallen. Jacob valdes ut till kampanjen på grund av hans kompromisslösa vision och starka drivkraft. På samma sätt strävar UNIQLO oavbrutet mot att förverkliga högsta möjliga innovation och kvalitet.

Lamin Holmén – Dansare

Lamin har fotograferats vid Globen då han som liten såg sina första och bästa konserter äga rum där och han började drömma om att en dag få vara med på scenen – en scen han nyligen fick möjligheten att uppträda på för första gången. Lamin valdes ut till kampanjen på grund av hans talang för, och kärlek till, rörelse, vilket på ett utmärkt sätt exemplifierar friheten och bekvämligheten hos LifeWear.

Lars Nittve – Konstauktoritet

Lars har fotograferats på Moderna Museet. Under hela sitt liv har Lars genom sitt arbete möjliggjort för andra att uppleva konst och kultur. Lars kom att bli en del av kampanjen då han delar och personifierar UNIQLOs vision och ambition att demokratisera kreativitet.

Lotta Kühlhorn – Illustratör

Lotta har fotograferats utanför hennes studio och hem på Södermalm. Hennes levande och glädjefyllda illustrationer representerar för UNIQLO betydelsen av positivitet och färg. Hon har också designat material inför öppningen, som exempelvis de påsar som kommer att finnas i butiken.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: