Allt om sponsring

forelasning_

En föreläsning om sponsring utvecklar både sponsorers, föreningars och evenemangs syn på hur man kan arbeta ännu bättre tillsammans. Att få nya perspektiv och inspiration är viktiga delar för att utvecklas och hänga med i konkurrensen – både för företag och rättighetsinnehavare.

Allt om sponsring

Som företag är det viktigt att veta varför man sponsrar. Det kräver att man har förståelse för hur sponsring fungerar, vad associationsmarknadsföring är och vilka affärskritiska delar sponsring kan innehålla. Svenska företag investerar idag mer i sponsring än i tv-reklam, pengar som inte ska kastas i sjön utan passande motprestationer.

För rättighetsinehavare (föreningar, förbund, ligor, evenemang etc.) ökar ständigt konkurrensen om företagens pengar. Min erfarenhet från att ha arbetat med flera av Sveriges största sponsorer är att rättighetsinnehavare som är pålästa och professionella har enormt stora fördelar i “jakten” på sponsorer.

Med hjälp av en föreläsning om modern sponsring ökar förståelsen för vad sponsring är och hur det fungerar. Oavsett om du är företag eller rättighetsinnehavare sätter du dig i förarsätet för att få ut (ännu) mer av ditt sponsorarbete.

Teorier och modeller blandas med inspirerande case och konkreta tips och råd.

Andra föreläsningar

Vill du veta mer?
Hör av dig till Magnus Berglund via formuläret eller kontaktuppgifterna nedan.

Magnus Berglund

Magnus Berglund, sponsringsrådgivare
Telefon: +46 (0) 709 402 566
E-post: magnus.berglund-a-kinglet.se
LinkedIn | Twitter | Facebook | Blogg | Pressbild

Magnus Berglund har erfarenhet från att arbeta med flera av Sveriges största sponsorer. Sedan 2012 driver han Sponsringsbloggen och är krönikör hos Idrottens Affärer. Han utbildar i sponsring, föreläser på nätverksträffar och har både löpande uppdrag och projektuppdrag för sponsorer och rättighetsinnehavare.