Sponsring och sociala medier

forelasning_

En förelĂ€sning om sponsring utvecklar bĂ„de sponsorers, föreningars och evenemangs syn pĂ„ hur man kan arbeta Ă€nnu bĂ€ttre tillsammans. Att fĂ„ nya perspektiv och inspiration Àr viktiga delar för att utvecklas och hĂ€nga med i konkurrensen – bĂ„de för företag och rĂ€ttighetsinnehavare.

Sponsring och sociala medier

Ord som “content marketing” och “innehĂ„ll” har kommit för att stanna och det Ă€r heller ingen nyhet att vi lever i en allt mer digitaliserad vĂ€rld dĂ€r sociala medier fĂ„r allt större inverkan pĂ„ vĂ„ra liv.

“Sociala medier pĂ„verkar vĂ„r umgĂ€ngeskrets, vĂ„ra köpbeslut och inte minst hur vi kommunicerar med vĂ„ra mĂ„lgrupper (kunder, medlemmar, publik etc.). Och utvecklingen kommer inte stanna av, tvĂ€rtom.”

En av de mest populĂ€ra förelĂ€sningarna just nu Ă€r den hĂ€r om sponsring och sociala medier. Jag gĂ„r snabbt igenom grunderna i sponsring – vad det Ă€r, hur det fungerar och hur man kan arbeta med olika sponsorskap – för att sedan fokusera pĂ„ den digitala delen av sponsringen.

Beroende pÄ syfte och sammanhang gör vi ett upplÀgg dÀr jag gÄr igenom de mest relevanta kanalerna i sociala medier och hur de hÀnger ihop med sponsorarbetet. Fokus Àr som vanligt att blanda teori och modeller med konkreta tips och rÄd för hur arbetet med sponsring kan bli (Ànnu) bÀttre.

Ämnet finns Ă€ven som kurs, lĂ€s mer hĂ€r: HĂ„llbar sponsring

Andra förelÀsningar

Vill du veta mer?
Hör av dig till Magnus Berglund via formulÀret eller kontaktuppgifterna nedan.

 

Magnus Berglund

Magnus Berglund, sponsringsrÄdgivare
Telefon: +46 (0) 709 402 566
E-post: magnus.berglund-a-kinglet.se
LinkedIn | Twitter | Facebook | Blogg | Pressbild

Magnus Berglund har erfarenhet frÄn att arbeta med flera av Sveriges största sponsorer. Sedan 2012 driver han Sponsringsbloggen och Àr krönikör hos Idrottens AffÀrer. Han utbildar i sponsring, förelÀser pÄ nÀtverkstrÀffar och har bÄde löpande uppdrag och projektuppdrag för sponsorer och rÀttighetsinnehavare.