Tempur väljer Serena Williams för rekordstor kampanj

Serena Williams har varit Tempur-ägare i ett decennium.

Sängvarumärket Tempur inleder ett globalt samarbete med tennisstjärnan Serena Williams. Kampanjen blir den största i företagets historia. Dessutom har hon varit Tempur-ägare i mer än ett decennium.

– Det nya globala partnerskapet kommer att visa den unika kraften i Tempur-sömnen som gav Williams bränsle att prestera medan hon spelade på topp i sitt spel och som fortsätter att stödja henne in i moderskapet, beskriver företaget.

Företaget meddelar att kampanjen, som går under namnet ”Power” , ska stödjas av ”rekordnivåer av reklam under hela sommarsäsongen”.

– Genom vår nya kampanj ”Power”, som debuterar i Sverige i maj och kommer att spridas runt om i världen, har konsumenterna möjlighet att se med egna ögon hur våra ägare, som Serena Williams, kan sova djupt på grund av de anpassningsbara och tryckavlastande egenskaperna hos Tempur-materialet, så att de kan hitta sin personliga styrka för att hantera dagens alla krav, säger David Montgomery, EVP & President för Tempur Sealy International.

Han fortsätter:

– Som en Tempur-ägare sedan många år och någon som lever vårt varumärkeslöfte dagligen, är jag stolt över att Serena berättar sin historia som en naturlig global varumärkesambassadör.

Från överlägsen tennisstjärna till mamma för första gången

Serena Williams hyllar sin nya sponsors produkt:

– Jag behöver konsekvent och rofylld sömn för att vara på topp. Det här är den enda madrassen som anpassar sig till min kropp, lindrar tryckpunkter så att jag sover djupt och vaknar redo att prestera på planen och övervinna vad dagen än kan innehålla. Och nu när jag är gravid, är komforten och stödet de ger viktigare än någonsin.

Serena Williams berättar att sömn är en kritisk del av hennes träningsplan och återhämtningsinsatser.

– Under årens lopp har min rutin utanför planen – äta gott, hålla mig positiv och få kvalitetssömn – gett utdelning. Nu när jag börjar en ny resa då jag ska bli mamma, kommer sömn att fortsätta vara högsta prioritet för min familj. Jag ser fram emot vad som kommer framöver, inklusive min tenniskarriär – allt medan jag laddar upp med Tempur, avslutar tennisstjärnan.

Gör stora medieinvesteringar för att dra nytta av sponsorskapet

Kampanjen ”This Sleep Is Power” är varumärkets första riktiga globala kampanj, med en betydande ökning av medieinvesteringarna.

– I samband med lanseringen av denna kampanj, som stöds av en betydande ökning i globala medier, är vi förberedda på att se ett intresse för Tempur-produkter som aldrig förr, berättar Björn Sörenson, företagets Sverigechef.

TV kommer att köras på sex stora marknader; Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Australien, USA och Kanada.

– Konsumenter kommer se hur Tempur kan omvandla deras sömn genom att hitta den madrass som passar dem perfekt. Våra sömnexperter i butikerna fungerar som kunniga guider som kan garantera att tiden och den monetära investeringen i att köpa en ny Tempur-madrass lönar sig, avslutar Björn Sörenson.

Förutom huvudmarknaderna ska Tempur aktivera kampanjen digitalt i ungefär två tredjedelar av de 96 marknader där företaget säljer sina produkter.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: