Tre kampanjar med Danny Saucedo för Så Mycket Bättre

Dela den här texten:
Danny Saucedo blir Tres ansikte utåt under höstens kampanjperiod.

I höstens stora kampanj släpper operatören Tre en serie reklamfilmer i sju delar med Danny Saucedo. Kampanjen är en del av företagets sponsring av TV4-programmet Så Mycket Bättre.

I filmerna får tittarna följa artisten i hur han hanterar sin tillvaro nu när det är dags för årets nya deltagare att inta Så Mycket Bättre-huset på Gotland.

Danny Saucedo gör det med en gnutta förnekelse, lite mani och ett och annat tveksamt beslut.

– Vi ville skapa en kampanj som sticker ut, driver liking och förhoppningsvis underhåller reklamtrötta svenskar. Danny har visat upp en härlig självdistans och humor under processen, som vi tror kommer att tilltala vår målgrupp, säger Tres marknadschef Victoria Appelqvist.

Framtagen av företags inhousebyrå

Enligt mobiloperatören är Danny Saucedo Tre-kund sedan tio år tillbaka, vilket ger en stark varumärkeskoppling.

– Samarbetet, idén och upplägget med Tre i samband med Så Mycket Bättre kändes givet. Jag har haft Tre sedan 2007 och när kampanjen presenterades för mig kände jag att det kan vara en kul grej att få driva lite med mig själv och programmet, säger Danny Saucedo i en kommentar.

Konceptet har skapats av Tres inhousebyrå. Temat ska vara dragloket i operatörens sponsorskap av årets säsong av Så Mycket Bättre i TV4.

Aktiveras i Dannys egna kanaler

Kampanjen kommer att pågå i sju veckor i TV, digitalt, print och socialt.

– Det känns som att vi har hittat en spännande balans i vårt uttryck – hur vi kombinerar Dannys följetång med de kommersiella budskapen som fri surf på musikstreaming och hur vi lyfter attraktiva erbjudanden varje vecka under kampanjperioden, säger Kristian Lundman, byråchef för Tres inhousebyrå.

Dannys kamp kan följas i sin helhet på tre.se. Vid sidan av kampanjen kommer Danny även ge årets deltagare sina egna tips varje vecka via Tres Facebook- och Instagram-sidor.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: