Storsponsorn förlänger avtalet: ”Jag imponeras av drivkraften inom vår svenska idrottsrörelse”

 

Byggföretaget BAUHAUS har varit huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet sedan 2012 och förlänger nu samarbetet med ytterligare tre år. Sponsorskapet omfattar svensk hockey i stort samt alla landslag på såväl senior- som juniornivå. Framförallt väljer man att satsa på barn och ungdomar genom projektet Tre Kronors Hockeyskola.

Anna Nordkvist, försäljnings-, kommunikation- och marknadschef på Svenska Ishockeyförbundet är väldigt glad över det fortsatta samarbetet.

– Den stora verksamhet som vi genomför varje år, från de yngsta upp till högsta världsnivå, är omöjlig att genomföra utan det stöd som våra partners bidrar med. En av flera viktiga delar i vårt samarbete med BAUHAUS är att de är med och bygger vårt stora rekryteringsverktyg, Tre Kronors Hockeyskola, för att få svensk ishockey att växa ännu mer, berättar hon.

En del av läroplanen för svensk ishockey

Tre Kronors Hockeyskola har tagits fram av Svenska Ishockeyförbundet och är en viktig grundpelare i läroplanen för svensk ishockey.

– Att få möjligheten att vara med och bidra till idrotten hela vägen, från Tre Kronors Hockeyskola på gräsrotsnivå till världselit i och med landslaget, är något vi värderar högt, säger Johan Saxne, marknadschef på BAUHAUS.

Han berättar att idrotten har en viktig roll för många ungdomar och ger kunskaper som man sedan tar med sig in i vuxenlivet:

– Idrotten lär oss att spela som ett lag, att alla ska få vara med, att man måste planera sin tid för att hinna, att övning ger färdighet och att vinna och förlora.

”Ser fram mot tre spännande år tillsammans”

Svenska Ishockeyförbundet poängterar vikten av sina sponsorer.

– Att arbeta med starka partners som BAUHAUS bidrar ytterligare till att stärka Tre Kronors position som Sveriges mest populära landslag. Jag är väldigt glad och ser fram mot tre nya spännande år tillsammans med BAUHAUS, säger Anna Nordkvist.

Byggföretaget menar att idrottens roll är oerhört viktig och man lyfter särskilt gemenskapen som en drivande faktor för utveckling.

– Något jag också älskar med idrotten är gemenskapen. Gemenskapen är en drivkraft i sig och jag imponeras av drivkraften inom vår svenska idrottsrörelse; av ideella ledare, engagerade föräldrar och entusiastiska barn. Det är dem vi på BAUHAUS vill stötta, avslutar Johan Saxne.

BAUHAUS förlänger samarbetet med Svenska Ishockeyförbundet

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: