Skidförbundet lanserar samlarkort tillsammans med McDonald’s

Dela den hÀr texten:

Samlarkort

För första gĂ„ngen gĂ„r det att ta med sig de svenska skidstjĂ€rnorna hem. Mellan 9 februari och 14 mars fĂ„r alla som köper en skidĂ„karmeny pĂ„ McDonald’s samlarkort pĂ„ skidĂ„karna frĂ„n svenska lĂ€ngdlandslaget och alpina landslaget. För varje skidĂ„karmeny skĂ€nker McDonald’s en krona till Skidlyftet i syfte att frĂ€mja barn- och ungdomsskidĂ„kning.

Som en lite vĂ€l stolt sponsor byter McDonald’s namn pĂ„ nĂ„gra av menyerna under kampanjen för att hylla de svenska skidstjĂ€rnorna. Det finns sju menyer att vĂ€lja pĂ„ och till varje meny fĂ„r man ett paket med sex samlarkort pĂ„ skidĂ„kare frĂ„n skidlandslagen. Det finns totalt 35 Ă„kare att samla pĂ„.

– Tillsammans kan vi hjĂ€lpa barn och unga att bli framtidens skidhjĂ€ltar. Samlarkorten Ă€r ett sĂ€tt att hylla skidstjĂ€rnorna, men Ă€ven att ge nĂ„got extra till de som vĂ€ljer skidkampanjmenyerna och dĂ€rmed stöttar Skidlyftet. Det finns mycket att vĂ€lja pĂ„ bland Ă„rets skidmenyer och nĂ„gonting för alla smaker, sĂ€ger Petra Dahlman, sponsoransvarig pĂ„ McDonald’s.

– Att samla och byta kort Ă€r nĂ„got nostalgiskt och det Ă€r kul att vi i alpina landslaget finns pĂ„ korten. Jag tycker att det hĂ€r Ă€r ett roligt och fint sĂ€tt att stötta vĂ„ra unga skidĂ„kare, sĂ€ger Mattias Hargin, alpin landslagsĂ„kare.

Kombineras med Skidlyftet

Skidlyftet Ă€r Svenska Skidförbundets och McDonald’s gemensamma satsning för att ge barn och ungdomar en bĂ€ttre skidupplevelse. Det finns ett stort behov av stöd till skidklubbar i Sverige. Förra Ă„ret samlades 800 000 kronor in och mĂ„let Ă€r en Ă€nnu större insamling i Ă„r. Under kampanjen skĂ€nker McDonald’s en krona för varje sĂ„ld skidkampanjmeny till Skidlyftet.

– Det Ă€r roligt nĂ€r sponsorer som McDonald’s gör nĂ„got extra. Skidlyftet ger klubbar resurser att satsa pĂ„ bra verksamhet. Jag hoppas att projektet fĂ„r in mycket pengar Ă€ven i Ă„r sĂ„ att barn och ungdomar fĂ„r fina förutsĂ€ttningar att bli nya skidstjĂ€rnor i framtiden, sĂ€ger Stina Nilsson, lĂ€ngdlandslagsĂ„kare.

Vill man stötta Skidlyftet lite extra kan man buda pÄ signerade samlarkort pÄ Tradera. Alla 35 Äkare har signerat varsitt kort och intÀkterna frÄn auktionen gÄr oavkortat till Skidlyftet. Auktionen startar den 22 februari.

McDonald’s kampanjmenyer:

  • Maestro Hargin Classic & Co (9/2-29/2)
  • Maestro Halfvarsson BBQ & Co (1/3-14/3)
  • Chicken Myhrer BLT & Co (9/2-14/3)
  • Hansdotter BLT McWrap & Co (9/2-14/3)
  • Stinas Caesarsallad & Co (9/2-14/3)
  • Bagel Hellner (9/2-14/3)
  • Bagel Maria P-H Egg & Bacon(9/2-14/3)

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: