Lidingöloppet Stadium

Stadium huvudsponsor till Lidingöloppet – skriver 3-årsavtal

Sveriges största butikskedja inom sport och sportmode fördjupar samarbetet som huvudsponsor till TCS Lidingöloppet. Det nya treårsavtalet som gäller från 2022 fokuserar mer än tidigare på barn och unga samt CSR och hållbarhet.

Sponsoravtalet innebär bland annat en ökad satsning och utveckling av TCS Lidingöloppets integrationsprojekt, Järva skolstafett. TCS Lidingöloppet är världens största terränglopp och en del av En Svensk Klassiker.

Butikskedjan, som har ett stort utbud av träningsutrustning, till exempel pannlampa för löpning, ser fram mot samarbetet:

– Tillsammans med Lidingöloppet vill vi inspirera fler till ett aktivt liv. Trots pandemin har många lyckats bra med sina olika digitala lopp. I och med att restriktionerna lättar kommer vi tillsammans med Lidingöloppet att göra en hel del insatser för att aktivera ännu fler. Det känns också otroligt spännande att Stadium får möjligheten att supporta Järva skolstafett och att även få fler barn och ungdomar till Lidingöloppet, säger Patrizia Nilsson Sports Marketing Manager på Stadium i ett pressmeddelande.

Rörelse under hela året

Samarbetet innefattar TCS Lidingöloppets olika lopp under TCS Lidingöloppsveckan och Järva skolstafett. Då får barn och ungdomar från Järvaområdet tävla i löpning med barn från Lidingö. Det är en integrationssatsning som arrangeras av TCS Lidingöloppet varje vår på Spånga IP. Ett av de viktigaste målen för stafetten är att inspirera barn att röra sig mer under hela året.

– Det fördjupade samarbetet med Stadium stärker TCS Lidingöloppet inte minst efter de tuffa år då många av våra deltagare har drabbats av de hårda och nödvändiga covid-restriktionerna. Det gör att vi kan fortsätta att utveckla TCS Lidingöloppet både på kort och lång sikt. Framförallt ger det oss möjlighet till bättre planering och en ökad satsning på barn och ungdomar. Där vissa har haft långa perioder utan varken skolidrott eller träningsmöjligheter i sina idrottsföreningar, säger Cecilia Gyldén, generalsekreterare för TCS Lidingöloppet.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten:
Hållbar sponsring Adlibris