Saucony och 2XU sponsrar Lidingöloppet

Dela den hÀr texten:

lidingoloppet

Det amerikanska varumÀrket Saucony blir Lidingöloppets officiella partner för löparskor. Saucony distribueras av Lidingöföretaget gerisale och avtalet strÀcker sig över 3 Är. Tillsammans med tvÄ andra nya sponsorer, Team Sportia och 2XU, ska man samarbeta för att aktivera sponsorskapet under hela Äret.

Avtalet med Saucony börjar den 1 januari 2016 och Tomas Hoszek, generalsekreterare för Lidingöloppet, tycker det Àr extra roligt med Lidingökopplingen.

– För oss kĂ€nns det vĂ€ldigt roligt att ett av de klassiska internationella skovarumĂ€rkena, som dessutom har sitt Svenska hjĂ€rta pĂ„ Lidingö, kommer att finnas med under Lidingöloppet de kommande tre Ă„ren. Saucony ligger i en stark tillvĂ€xttakt i Sverige och norden och arbetar mycket med kunskapsspridning med löparen i centrum, berĂ€ttar han.

Vill engagera till en Àkta löpupplevelse

Saucony kommer tillsammans med den nya huvudsponsorn Team Sportia och den nya officiella konfektionspartnern 2XU att vara delaktiga i att aktivera löpare som springer och de som springer Lidingöloppet under Äret om.

– Vi har medverkat i Lidingöloppet i nĂ„gon form sedan vi startade 1979 och de flesta medarbetare har dessutom bĂ„de sprungit loppet och jobbat ideellt inom Lidingöloppsorganisationen, förklarar Heinz Gehrig, VD för Gerisale som distribuerar Saucony i Norden.

Saucony kommer, likt 2XU, att vara en del av Lidingöloppet on Tour för att hjÀlpa till att sprida kunskap om löpning till svenska befolkningen.

– Det Ă€r ett naturligt och mycket roligt steg att förena Saucony som vĂ€rldens Ă€ldsta löparmĂ€rke med vĂ€rldens största terrĂ€nglopp i en gemensam satsning att pĂ„ nya sĂ€tt engagera och aktivera Lidingöloppslöparna till en Ă€kta löpupplevelse, berĂ€ttar Heinz Gehrig.

2XU sponsrar för att sÀtta fler i rörelse

För ungefÀr en vecka sedan meddelades att australiensiska 2XU, i Sverige distribuerat av Enjoy Sport, tecknat ett 3-Ärigt avtal med Lidingöloppet.

– Vi Ă€r stolta att gĂ„ in som en partner med vĂ€rldens största terrĂ€nglopp, Lidingöloppet som Ă€r en del av En Svensk Klassiker,sĂ€ger Timo Airikka, VD för Enjoy Sport Sverige AB. Vi brinner för idrott och vi kommer göra vĂ„rt yttersta för att utveckla Lidingöloppet samt Lidingöloppet MTB tillsammans med Lidingöloppets organisation.

En viktig del i samarbetet blir enligt Timo Airikka att fÄ fler i rörelse:

– Vi tycker ju att det Ă€r sĂ„ otroligt viktigt att folk rör pĂ„ sig. Vi fĂ„r med det hĂ€r samarbetet en möjlighet att vara med och driva motionstrenden i Sverige. PĂ„ Lidingöloppet nĂ„r vi dessutom den riktigt aktiva delen av vĂ„ra kunder, avslutar han.

Mer lÀsning hÀr och hÀr.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: