sdhl dhl

DHL växlar upp sitt huvudsponsorskap av SDHL

DHL blev historiska som den svenska damhockeyligans allra första huvudsponsor för två säsonger sedan.
Nu är det klart med ett tredje år – och en större satsning än någonsin.

– Svensk damhockey är på väg framåt. Vi är jätteglada för det som hänt de senaste åren och det som är på väg att hända. Vi är stolta över att få vara en del av det, säger Jonas Lindell, managing director på DHL E-Commerce Solutions.

Jonas Lindell utvecklar:

– Att jobba för framtiden, att få fram fler förebilder för unga hockeytjejer, är något vi jobbat med sedan vi gick in i detta. Varje tjej som vill börja med, eller fortsätta med, ishockey måste ges möjligheter att få göra det. Det känns bra för oss att kunna bidra med skapandet av fler förebilder.

Utökar engagemanget på flera områden

Det nya avtalet innebär en hel del nyheter:

  • DHL ger fyra kronor till ligan för varje sålt privatpaket på wwww.dhlpaket.se(tidigare tre kronor).
  • DHL går även in och sponsrar var och en av de tio klubbarna i ligan.
  • Satsningen på att skapa förebilder växlas upp. Förra årets framgångsrika DHL Coach – där unga hockeytjejer kunde prata hockey one-on-one digitalt med SDHL-stjärnorna – utökas med även analoga träffar.

– Vi är väldigt glada av att DHL vågade vara först och så tydligt visade att de satsar på svensk damhockey. Det betyder mycket för oss att de vill vara med även ett tredje år, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten:
Hållbar sponsring Adlibris