GöteborgsVarvet stärker organisationen med försäljningschef

Dela den här texten:

GöteborgsVarvet har utökat sitt utbud av evenemang och tjänster under hela året vilket ger utrymme för fler deltagare och möjligheter till nya företagssamarbeten. GöteborgsVarvet väljer därför nu att förstärka försäljningsorganisationen.

Inför GöteborgsVarvet 2016 arrangeras i samarbete med lokala föreningar GöteborgsVarvets Seedningslopp vid 20 tillfällen och GöteborgsVarvets Löparkvällar med 550 träningstillfällen fördelade på 32 orter runt om i Sverige. Den stora sport- och hälsomässan GöteborgsVarvet Expo som arrangeras under tävlingsveckan i maj flyttas 2016 från Friidrottens Hus till Svenska Mässan i centrala Göteborg. Nu finns möjlighet att utöka innehållet i mässan, ge plats för fler besökare, och att ta emot fler deltagare till Varvets olika evenemang. Detta skapar förutsättningar för nya partnerskap och fortsatt utveckling av GöteborgsVarvet.

Henrik Svensson, som närmast kommer från kongressarrangören MCI, anställs nu som försäljningschef på Göteborgs Friidrottsförbund, organisationen bakom GöteborgsVarvet. Henrik kommer att leda försäljningsarbetet kopplat till GöteborgsVarvet och Göteborgs Friidrottsförbunds övriga varumärken. Henrik har tidigare arbetat med försäljning och är en entreprenör med ledarskapserfarenhet och en bakgrund inom sponsring och mässor.

– Vi är glada att ha knutit Henrik till oss, han har en profil som passar mycket bra för uppdraget, säger Varvsgeneralen Bo Edsberger.

Henrik påbörjar sin anställning denna vecka.

– Att få arbeta med detta fantastiska varumärke är få förunnat. Jag ser många möjligheter och jag ser fram emot att vara en del av en företeelse och ett varumärke som berör väldigt många på ett positivt sätt, säger Henrik Svensson, försäljningschef GöteborgsVarvet.

GöteborgsVarvet stärker organisationen med försäljningschef

Henrik Svensson GöteborgsVarvet

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Köp handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: