Butterick’s sponsrar Summerburst

Butterick’s är ny sponsor till Summerburst.

Sedan 1903 har Butterick’s varit hela Sveriges festspecialist och nu hoppas företaget att samarbetet med Summerburst ska hjälpa dem att nå ut till en bredare målgrupp.

Musikfestivalsäsongen ligger runt hörnet och Butterick’s blir stolt sponsor till Summerburst 2018, Sveriges största musikfestival med inriktning på elektronisk musik.

Vill föryngra varumärket

Som sponsor till festivalen vill Butterick’s stärka sitt varumärke bland ungdomar och unga vuxna. För företaget handlar det om så mycket mer än att sälja produkter på plats. Det är en möjlighet att föryngra varumärket i kreativa miljöer till tonerna av bra musik. Butterick’s har en historia av att stå för glädje och att festen börjar på Butterick’s är sedan gammalt.

– För Butterick’s är det viktigt att hitta till nya platser där våra konsumenter är. Musik är till för alla, precis som våra produkter. Summerburst ger oss den perfekta plattformen för att visa bredden i vårt sortiment, säger Stina Petrini, Marknads- och Affärsutvecklingschef på företaget.

Hon fortsätter:

– Vi har allt från lösögonfransarna, stråhattar till färgglada kostymer. Hos oss hittar du snygga accessoarer för att skapa ett roligt och minnesvärt instamoment samtidigt som du lyssnar till riktigt bra musik.

Rabatter och Summerburst-kit

Avtalet innebär att Butterick’s kommer att sälja stämningshöjande produkter på festivalområdet i bägge städerna. Butterick’s har även tagit fram ett Summerburst-kit, bestående av hattar, solglasögon och blomsterkransar, som kommer att finnas till försäljning på plats samt på buttericks.se och på bolagets Instagram.

Alla med en biljett till festivalen får även 20 procents rabatt vid ett köp på hela sortimentet i Butterick’s butiker i Göteborg och Stockholm under hela juni månad.

Summerburst äger rum i Göteborg 1-2 juni och i Stockholm 15-16 juni.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: