ICA ny namnsponsor – ICA Arena har gratis inträde för alla under 18 år

_ICA_gruppbild_miljo

Sedan samarbetet med tidigare sponsorn Polarica avslutats har allsvenska hockeyklubben Asplöven sökt efter en större samarbetspartner. Nu står det klart att man genom ett nytt sponsoravtal med flertalet ICA-handlare i regionen kan döpa om sin hemmaborg till ICA Arena.

– Det känns bra och härligt att vi hittat en stark aktör som kan hjälpa oss att utveckla vår verksamhet säger Asplövens sportchef Per Kenttä på klubbens hemsidaSamarbetet med ett flertal ICA-handlare runt om i Sverige har varit en av nycklarna till våra framgångar, berättar Per.

ICA-handlarnas talesperson berättar att samarbetet även innebär att alla under 18 år erbjuds fri entré på lagets seriematcher.

– Vi tycker att Asplöven står för ett enormt driv och engagemang samt en attityd att ingenting är omöjligt, precis det som vi vill att alla står för i våra verksamheter. Samtidigt är det en stor samhällsnytta att vi kan bidra med att hjälpa alla under 18 år att få se på elitishockey kostnadsfritt i Haparanda, säger Michael Kostet, talesperson för ICA-handlarna.

”Inte omöjligt att vi får fler ’ICA Arena’ runt om i landet”

Magnus Berglund, sponsringsrådgivare och föreläsare alltomsponsring.se kommenterar:

”Jag gillar det, speciellt att regionens handlare går ihop och bjuder alla ungdomar på gratis entré under hela seriespelet. Det är konkret nytta man skulle vilja se mer av i lokal sponsring, och varför inte upp på nationell nivå?”

”Det som gör mig lite extra nyfiken på samarbetet är hur involverade ICA Sverige centralt är, eller har varit, i namnsponsringen. Jag kan tänka mig att det finns flera andra handlare som skulle vilja gå ihop och sponsra på det här sättet. I så fall är det inte omöjligt att vi får flera ’ICA Arena’ runt om i landet.”

”Noterbart också att Luleå har Coop som titelpartner i sin hemmaarena, Coop Norrbotten Arena.”

Nytt arenanamn – ICA-arena

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.