Tele2 Arena blir värd för SM-finalen i innebandy

Dela den här texten:

bwr6k36ltsfqgnihxfla

Den 16 april 2016 står Tele2 Arena värd för SM-finalen i innebandy. 2002 arrangerades SM-finalen för första gången i sitt nuvarande koncept med en dam- och en herrfinal och 2016 blir därmed 15-årsjubileum för konceptet som utvecklats allt mer.

Även Ericsson Globe och Malmö Arena stått värd för evenemanget.

– SM-finalen är en riktig fest som innehåller två spännande finaler med Sveriges bästa innebandylag på planen som huvudingrediens. Matcherna ramas in av fullsatta läktare och alla aktiviteter som händer runt i arenan under hela SM-finaldagen. Det är ett viktigt och stort evenemang för oss och därför är vi väldigt stolta att nu kunna flytta in i Tele2 Arena, säger ordföranden för Svensk Innebandy Tomas Engholm och fortsätter:

– Tele2 Arena innebär att vi kan ta in 20 000 åskådare och därmed ta SM-finalen och innebandyn överhuvudtaget till en helt ny nivå. Det ska bli riktigt häftigt.

“Det har hela tiden funnits en tanke att vi någon gång skulle flytta in i Tele2 Arena”

Svensk Innebandy skrev inför 2015 års final ett treårigt avtal med Stockholm Globe Arenas där SM-finalen skulle arrangeras i Ericsson Globe.

– Stockholm Globe Arenas tog vid ett tidigt skede kontakt med oss om Eurovision Song Contest och vi har sedan dess fört diskussioner om hur vi på bästa sätt ska hitta en lösning. De vill både arrangera Eurovision och samtidigt fullfölja det avtal vi har. Vår ambition tillsammans har varit att ta SM-finalen ett steg framåt och inte bakåt. Och vi är överens om att Tele2 Arena är den perfekta lösningen för 2016 års final, säger Tomas Engholm och fortsätter:

– Det har hela tiden funnits en tanke att vi någon gång skulle flytta in i Tele2 Arena. Nu uppstår möjligheten redan efter vårt första avtalsår och med de förutsättningar som erbjuds tar vi chansen, säger Tomas Engholm.

Biljetterna till SM-finalen i Tele2 Arena den 16 april släpps i slutet av november.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: