I vÄras klev dalkullan Stina Nilsson upp pÄ prispallen tre gÄnger under VM i Falun och hon har snabbt blivit en Stina med hela svenska folket och hyllas av experterna. Nu meddelar Intersport att man skriver ett treÄrigt avtal med Stina.
Som sponsorer till Svenska LÀngdlandslaget har Intersport markerat att lÀngdskidÄkning Àr ett av de viktigaste produktomrÄdena. SÄ nÀr företaget letade ett nytt ansikte för marknadsföring var Stina Nilsson ett givet alternativ.
â Stina Ă€r ett sjĂ€lvklart val för oss. En inspirerande och folkkĂ€r profil som kan bidra med kunskap och kommunicera Intersport-andan, sĂ€ger Intersports VD Ulf Kinneson.
Han fortsÀtter:
â Det kĂ€nns oerhört inspirerande att samarbeta med en lĂ€ngdskidĂ„kare av den kalibern. LĂ€ngdskidĂ„kning Ă€r en folkkĂ€r idrott som nĂ„r hela svenska folket och utövas av barn, ungdomar, motionĂ€rer och elit. Dessutom behöver en lĂ€ngdĂ„kare inte bara behöver utrustning för lĂ€ngdskidĂ„kning, utan ocksĂ„ för exempelvis löpning och rullskidĂ„kning. Via lĂ€ngdstjĂ€rnorna nĂ„r vi detta viktiga kundsegment, sĂ€ger Ulf Kinneson.
Blir ansikte utÄt i reklamen
För Stina Nilsson innebÀr samarbetet naturligtvis en stÀrkt ekonomi som gynnar trÀning och tÀvlande, vilket förhoppningsvis ska ge mÄnga svenska medaljer i mÀsterskapstÀvlingar under kommande Är.
â Det Ă€r med stor glĂ€dje som jag ser fram emot de tre kommande samarbetsĂ„ren med Intersport. Det Ă€r ett företag som verkligen knyter samman mĂ„nga olika sporter genom sitt breda sortiment och förenar alla de fina vĂ€rden svenskt föreningsliv stĂ„r för – oavsett om man Ă€r elitsatsande eller motionĂ€r, barn eller vuxen, sĂ€ger Stina Nilsson.
Intersport kommer under tre Är att kunna anvÀnda Sina Nilsson som ansikte utÄt i reklam, marknadsföring och via digitala kanaler.
Intersport inleder samarbete med Stina Nilsson
Fler nyheter:
- Craft i individavtal med Stina Nilsson och Ebba Andersson
- Stina Nilsson blir ASICS-ambassadör
- Skidförbundet lanserar samlarkort tillsammans med McDonald’s
- Svenska Spel ny Presenting Partner till lÀngdlandslaget
- âĂstersundshem ger unga chansen att prova pĂ„
- Michelin blir ny sponsor till lÀngdlandslaget
- Influencer dömd för reklaminlÀgg i sociala medier
- HiQ sponsrar Rally Sweden â skapar arena för innovation och möten
- Johan Olsson startar stipendium â Framtidens skidlöfte
- Skicrosslandslaget tecknar 3-Ärig huvudsponsor
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?
Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!