Här är Sponsrings- & Eventföreningens nya styrelse

Dela den här texten:
large_nya_styrelseledamoterna_i_sponsrings_eventforeningen_2016_0
Från vänster: Jennifer, Karl, Elin och Cecilia. Foto: SEFS

I samband med Sponsrings & Eventföreningens årsmöte valdes ett gäng nya branschprofiler till föreningens styrelse.

  • Jennifer Carlsson, Varumärkeschef NCC
  • Karl Skoog, Brand Concept & Engagement Manager Tele2
  • Elin Melin, Sponsorchef Cancerfonden
  • Cecilia Perlind, General Manager Communication TNS Sifo

Ser fram mot arbetet med tillförsikt

 – Världen om kring oss förändras i allt snabbare takt och rådande trend att sponsring och events fortsätter att ta ännu större del av den totala reklaminvesteringen visar att både kunder, byråer och rättighetsinnehavare lyckats synliggöra riktigt goda resultat, kommenterar Jennifer Carlsson från NCC.

Jennifer fortsätter:

– Det goda exemplets makt har banat väg för vår branschs utveckling och jag ser fram emot att få vara delaktig i föreningens fortsatta arbete i att leda vår industri ytterligare steg framåt.

“Hedrande och spännande”

– Potentialen för sponsor- och eventbranschen är större än någonsin. Att få vara delaktig i att driva frågor som utvecklar den ytterligare känns både hedrande och spännande, berättar Elin Melin, Cancerfonden.

Hon fortsätter:

– Att representera en rättighetsinnehavare och få arbeta för att synliggöra branschen än mer är såklart extra värdefullt och ett arbete jag verkligen ser fram mot, avslutar Elin Melin.

Ny i styrelsen blir också Cecilia Perlind, som bland annat varit Gyllene Hjulets huvudjuryordförande i åtta år.

– Efter många års engagemang inom föreningen och åtta år som huvudjuryns ordförande i Gyllene Hjulet känns det nu naturligt att på mer strategisk nivå kunna bidra till det framtida styrelsearbetet. Kunskapsutveckling och vikten av sponsring och event ur ett kommunikations och affärsperspektiv är frågor jag är starkt engagerad i och vill driva framåt i föreningen, berättar Cecilia Perlind.

“Vill tydliggöra föreningens vision”

Även Karl Skoog från Tele2 ser fram mot att leda branschen framåt:

– Det känns fantastiskt hedrande att få ta sig an detta uppdrag, kommenterar han, och fortsätter:

– Speciellt i dessa tider när begreppen inom sponsring och eventbranschen är många och kanske förvirrande och de olika media disciplinerna går ihop så är det extra spännande att få vara med och påverka den fortsatta utvecklingen.

Han fortsätter:

– Jag vill tydliggöra föreningens vision och kommer kämpa och driva frågor som gör så att sponsring och event får en naturlig och större del av marknadsmixen för att skapa känslor och engagemang som blir allt viktigare för företag om de ska överleva, avslutar Karl Skoog.

“Vi delar alla en stark tro på värdeskapande kommunikation”

– Det känns härligt att få in dessa nya krafter i styrelsen. Med bred erfarenhet från helt olika delar av branschen blir de ett värdefullt tillskott när vi nu sätter upp nya mål och formar vår framtid, berättar Ricky Strandberg, styrelseordförande Sponsrings & Eventföreningen.

Han fortsätter:

– Vi delar alla en stark tro på värdeskapande kommunikation byggd på intressen och upplevelser. Det kommer att bli ett utvecklande år för SEFS och vi fortsätter utmana hur människor möter varumärken.

Jennifer Carlsson, Elin Melin, Cecilia Perlind och Karl Skoog får sällskap av sittande/omvalda styrelseledamöter:

  • Ricky Strandberg, Styrelseordförande och VD ECLECT
  • Håkan Solberg, Sponsorchef Svenska Spel
  • Leif Johansson, Centrum för Idrottsevenemang RF
  • Magnus Sallbring, HR- och Marknadsdirektör ATEA
  • Niklas Turner Olovzon, VD Passion Lab
  • Johan Pagerup, Head of sponsoring FEI Championships 2017 Got Event

Samtliga nya ledamöter är valda på två år.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: