Lista: Alla 15 vinnare pÄ Gyllene Hjulet 2018

Dela den hÀr texten:
BranschtĂ€vlingen Gyllene Hjulet prisar bland annat Årets bĂ€sta sponsring.

Under torsdagskvÀllen Àgde Gyllene Hjulet rum pÄ Annexet i Stockholm. TÀvlingen och galan, som lyfter fram Sveriges mest uppmÀrksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation, leddes i Är av artisten och lÄtskrivaren Tomas Andersson Wij.

KvÀllens tema utgjordes av sponsringsdisciplinen endorsement vilket gestaltades genom inspirerande soffsamtal mellan artister och varumÀrken som dessa samarbetar med.

Artisterna som gÀstade galan var Erik Saade, Tove Styrke, Shririn, Nause, Norlie & KKV samt DJ Ellie.

HÀr Àr alla 15 vinnarna frÄn Gyllene Hjulet 2018:

ÅRETS BÄSTA SPONSRING: Polarbröd – VĂ€lkommen ut! – Heja! & Polarbröd

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE: TakeOver Sverigeturné – Husmor Lisa, Martin & Servera

ÅRETS LOKALA RÄTTIGHETSINNEHAVARE: BK HĂ€cken – BK HĂ€cken & RĂ€ttighetsbyrĂ„n

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG: Game of Phones – Atea Sverige & Edelman Deportivo

ÅRETS EVENT B2B: XL – BYGG ON TOUR med Take the Lead – Nine Yards & XL–Bygg

ÅRETS EVENT B2C: Boendeekonomi Ă€r jĂ€ttekul!? – Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

ÅRETS INTERNA EVENT: SEB Management Conference 2017 – Minnesota Communications, Primetec & Dohrns

ÅRETS LÅNGSIKTIGA: SJ – En del av Way out West – Passion Lab & SJ

ÅRETS INTERNATIONELLA: AEG Fine-Tune-Dining – Pool, Electrolux, Alten Sverige & Slutet Ă€r NĂ€ra

ÅRETS HANTVERK: AEG Fine-Tune-Dining – Pool, Electrolux, Alten Sverige & Slutet Ă€r NĂ€ra

ÅRETS DIGITALA: Gothia eCup – UMG, BK HĂ€cken & Coca–Cola Sverige

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING: Chiara Organica – the pizza made from leftover beer – FLB Europa & Norrlands Guld Ljus

ÅRETS ENDORSEMENT: ATG:s drömfond med Peter Foppa Forsberg – Minnesota & ATG

ÅRETS MEST INNOVATIVA KONCEPT: Chiara Organica – the pizza made from leftover beer– FLB Europa & Norrlands Guld Ljus

ÅRETS STUDENTKATEGORI: Frida Winter, Anna Junholm, Cecilia Dahlberg och Johanna Ahl – IHM Business School, Göteborg

Årets silverhjul tillĂ€gnas:

Sponsring – The Last Farewell, Åbro bryggeri, AIK Fotboll & POST

SamhĂ€llsengagemang – “Vi öppnar upp nĂ€r andra stĂ€nger”, Tele2, Right to Play, Prime Public Relations & Academic Work Instajobs

RĂ€ttighetsinnehavare – DI Startup Tour, Onemotion IMC

Lokala RĂ€ttighetsinnehavare – Grönt Kort för Fair Play, HĂ„kanson United & Stockholms Fotbollsförbund

Endorsement – AEG Fashion Wash – Pool & Electrolux

Event B2C – Halloween pĂ„ Gröna Lund, Gröna Lund & Arclight

Event B2B – IÂŽm in a Brand, Blixten & Co

LĂ„ngsiktiga – Barncancergalan – det svenska humorpriset, Barncancerfonden, DNS – Discovery Network Sweden & FLX

Internationella – Dell Realize Sverige, Onemotion IMC

Interna Event – Coca-Cola European Partner Commercial Conference 2017, Eventyr & Coca-Cola European Partner (CCEP)

Innovativa koncept – Boendeekonomi Ă€r jĂ€ttekul!? – Emakina DBG, Occasion & Mikael Tillman, Producent

Kreativa lösning – Comviq studenthusvagn, Knut Kommunikation & ANR BBDO

Hantverk – Game of Phones, Atea Sverige & Edelman Deportivo

Digitala – Oddsets partiska kommentatorer, Jung Relations & DDB

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: