Coca-Cola blir huvudsponsor till Åhus Beach

Dela den hÀr texten:
“Vi firar att idrotten Ă€r till för alla”, berĂ€ttar marknadsdirektör Aleksander Naess.

Efter förra Ă„rets succĂ© med det populĂ€ra och vĂ€lbesökta eventet utvecklar Coca-Cola European Partners samarbetet Åhus Beach ytterligare och gĂ„r in som huvudsponsor till vĂ€rldens största beachhandbollsturnering, dĂ€r över 1 500 lag och 18 000 spelare frĂ„n 240 olika föreningar deltar.

– Vi Ă€r stolta över att stödja turneringen. Tillsammans med Åhus Beach vill vi sprida den glĂ€dje och gemenskap som Ă€r synonymt med Coca-ColaÂź och vĂ„ra övriga produkter, sĂ€ger marknadsdirektören pĂ„ Coca-Cola European Partners Aleksander Naess.

Sedan starten 1997 har Åhus Beach lockat tusentals aktiva för att delta i vĂ€rldens största beachhandbollturnering. I Ă„r spelas totalt 6 500 matcher under nio intensiva dagar mellan den 13 juli och 22 juli. Samtidigt vĂ€ntas över 75 000 besökare till evenemanget i stort.

Åhus Beach ses som “mer Ă€n en turnering”

Coca-Cola European Partners kommer, likt förra Äret, att finnas pÄ plats i evenemangsomrÄdet. DÀr bjuder man pÄ spÀnnande aktiviteter och har nÀrvaro i restaurangerna. Under veckan kommer besökarna kunna delta i tÀvlingar, utmana sina vÀnner och Àven tÀvla mot andra lag.

– Vi firar att idrotten Ă€r till för alla. I och med att vi gĂ„r in som huvudsponsor till Åhus Beach vill vi understryka det och visa att vi stöttar föreningslivet och idrott pĂ„ alla nivĂ„er.

Genom deltagande i Åhus Beach kommer Coca-Cola European Partners att nĂ„ en viktig del av södra Sverige och samhĂ€llet i stort. Evenemanget ses som “mer Ă€n en turnering”. Under perioden förvandlas omrĂ„det till en folkfest som lockar inte bara deltagarna och deras lag, men Ă€ven deras familjer.

– Alla Ă€r vĂ€lkomna i Coca-Cola-familjen och vi Ă€r vĂ€ldigt glada över att kunna samarbeta med stora turneringar som Åhus Beach. Turneringen Ă€r en naturlig knutpunkt under den skĂ„nska sommaren och det hĂ€r Ă€r ett bra sĂ€tt för oss att stötta initiativ som gör skillnad i samhĂ€llet och samtidigt vara nĂ€rvarande dĂ€r vĂ„ra konsumenter Ă€r, avslutar Aleksander Naess.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: