Linus Lundqvist Jula

Jula sponsrar den svenska racingföraren Linus Lundqvist

Linus Lundqvist Jula

Linus Lundqvist har under säsongen gjort rent hus i ”Formula Regional Americas” (Formel 3) med hittills åtta raka segrar. Nu signar han ett samarbetsavtal med Jula.

− Linus har gjort en fantastisk prestation hittills i år. Vi ger honom nu möjlighet att ta nästa steg, fullfölja årets satsning och fortsätta utvecklas framgångsrikt, säger Karl-Johan Blank, Jula Holdings ägare och koncernchef.

Han fortsätter:

– För oss är detta en större sponsring i en lite speciell bransch. Vi ser något stort i Linus, en svensk supertalang som i framtiden har möjlighet att etablera sig i de riktigt stora racingsammanhangen i världen (exempelvis F1 och INDYCAR).

Skördat stora framgångar

Linus Lundqvists segertåg i Formula Regional Americas är exceptionellt. Senast tog han hem alla tre race under en helg på ”Barber Motorsports Park” i Alabama, USA.

Lundqvist har därmed vunnit alla åtta race som körts i den amerikanska formelbilsserien såhär långt under 2020, och startat samtliga från pole position.

− Det här samarbetet med Jula är en mycket viktig byggsten i min ambition att nå hela vägen till toppen av internationell motorsport, säger Linus Lundqvist. Det är väldigt hedrande att ett så stort företag vill följa med mig på den här resan. Jag är otroligt glad, stolt och tacksam över att få representera Jula, och vi kommer göra allt för att vinna mästerskapet tillsammans, säger Linus Lundqvist.

Linus Lundqvist och Jula delar racingintresset

Julas sponsring av Linus handlar, förutom möjligheten till bra exponering, även om ett stort racingintresse hos familjen Blank.

− Jag ville gärna göra något ihop med mina grabbar Christian och Fredric och därför har vi utvecklat ett intresse tillsammans för banracing. Det är därigenom som vi träffade Linus vid ett arrangemang på Kinnekulle Ring, säger Karl-Johan Blank.

− Banracing är ett stort intresse hos mig, både att titta på men också att köra själv. Vi ser denna lite speciella typ av banracing som en modern sponsring eftersom det är många yngre som håller koll på Linus. Jula träffar en bra målgrupp i sociala medier, säger Fredric Blank.

Linus Lundqvist tävlar för det amerikanska teamet ”Global Racing Group”, och han leder nu mästerskapet 76 poäng före tvåan.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: