Weber sponsrar landslaget

Alpina landslaget

Från och med 1 juli 2015 går Weber in som ny sponsor till alpina landslaget. Ett avtal som löper på 3 år till och med OS-säsongen 2018.

– Vi är oerhört glada att ytterligare en sponsor väljer alpina landslaget som budbärare och partner. Med Weber kommer vi ha möjlighet att tillgängliggöra och utveckla svensk alpin skidåkning, säger Tommy Eliasson Winter, alpin chef Svenska Skidförbundet.

Webers har lång erfarenhet av sponsring av idrott, mot såväl individuella utövare som lag. Att vara sponsor av idrott är självklart, då Weber anser att hälsofrämjande aktiviteter är nödvändiga för ett aktivt och hållbart samhälle. Denna typ av kommunikation är central för att nå ut till kunder, påverkare och beslutsfattare i samhällsbyggnadssektorn.

– Vi på Weber är mycket stolta över att från den här säsongen vara en del av sponsorerna till det alpina landslaget. Samarbetet med landslaget passar väl in i Webers marknadsstrategi eftersom Svenska Skidförbundet på ett systematiskt sätt arbetar med ungdomar, juniorer och seniorer för att bygga upp en hållbar och framgångsrik verksamhet. Resultatet kan vi alla se i ett världsledande landslag som dessutom är en stolthet för oss alla, säger Per Redtzer, Sales and Marketing Director, Weber.

Weber ny lagsponsor till alpina landslaget

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.