Ramboll blir titelsponsor till Stockholm Halvmarathon

Dela den hÀr texten:
Ramboll blir ny titelsponsor för Stockholm Halvmarathon. Avtalet Àr skrivet pÄ 3+3 Är.

Ramboll och Marathongruppen inleder ett samarbete dÀr företaget gÄr in som titelsponsor för de kommande tre Ären med option pÄ ytterligare tre Är. Evenemanget har anor sedan 1920-talet.

Loppet har lockat löpare frÄn hela vÀrlden. 2017 var 12 750 deltagare frÄn över 80 nationer anmÀlda.

– Vi Ă€r mycket glada att ha fĂ„tt en ny titelsponsor i Ramboll. Ett företag som genomsyras av kreativitet och kunskap, precis som Stockholm Halvmarathon. Tillsammans kommer vi att lyfta evenemanget och se till att stockholmarna fĂ„r nĂ„got att vara riktigt stolta över, sĂ€ger Daniel Almgren, vd pĂ„ Marathongruppen.

“Vi vill göra det lĂ€tt för mĂ„nga att engagera sig”

– Ramboll Ă€r med och formar samhĂ€llet och vi vill ocksĂ„ förbĂ€ttra upplevelserna för mĂ€nniskorna i staden. Ramboll Stockholm Halvmarathon genomförs i den stadsbyggnad och pĂ„ den infrastruktur vi utvecklar. DĂ€rför var det logiskt för oss att samarbeta med Marathongruppen och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt bidra med vĂ€rde till hela löparsverige, vd för Ramboll Sverige.

Han fortsÀtter:

– Vi vill göra det lĂ€tt för mĂ„nga att engagera sig, och det Ă€r dĂ€rför vi gĂ„r in i en sĂ„ stor folksport som löpning. Jag har börjat trĂ€na för att delta i loppet och hoppas pĂ„ en upplevelse utöver det vanliga, sĂ€ger Niklas Sörensen.

Uppdaterar den visuella identiteten

I samband med namnbytet gÄr loppet igenom en visuell förÀndring. Bland annat uppdateras logotyp, hemsida samt evenemangets inramning.

– Ramboll Stockholm Halvmarathon har en unik bana mitt i Stockholms City, som vi Ă€r vĂ€ldigt stolta över. I Ă„r fokuserar vi frĂ€mst pĂ„ den urbana evenemangsupplevelsen och att peppa deltagarna att ge det lilla extra, sĂ€ger Louise Fredriksson, projektledare pĂ„ Marathongruppen.

– Att vi har en ny titelsponsor i Ramboll Ă€r vĂ„r största nyhet för i Ă„r – men den kommer ge ringar pĂ„ vattnet. Årets evenemang kommer att bli nĂ„got alldeles extra, avslutar Louise Fredriksson.

Loppet Àger 2018 rum den 15 september.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: