Volvo Cars ny huvudsponsor för Vasaloppet

Vasaloppet har tecknat ett nytt avtal med Volvo Car Sverige som från och med 1 september är ny huvudsponsor och officiell fordonsleverantör till Vasaloppet. Samarbetet omfattar hela Vasaloppets verksamhet året runt, med både vinter- och sommararrangemang.

– Volvo är en idealisk partner som kommer att vara med oss året runt och bidra till vår uttalade målsättning att göra sommarloppen lika stora som vinterns. Med breda kanaler och stor erfarenhet av sponsring och event kommer Volvo inspirera fler att vara med och genom spännande idéer stärka upplevelsen för deltagarna ytterligare, säger Eva Hörwing, sponsoransvarig på Vasaloppet.

Volvos engagemang kommer bland annat att bestå av inspirationsaktiviteter, personal- och kundevent, aktivering längs Vasaloppsarenan och kommunikationssamarbeten. Volvo tar plats som en huvudsponsor bredvid Stadium, Preem och IBM. I och med Volvos inträde avslutas samarbetet med Volkswagen.

– Det känns väldigt spännande att vara tillbaka som huvudsponsor för Vasaloppet. Volvo och Vasaloppet har stark förankring i hela Sverige och båda är på många sätt ”Made by Sweden”. Det här är en möjlighet för Volvo att vara med och bidra till Vasaloppets utveckling och göra de olika arrangemangen än mer attraktiva för deltagarna, säger Jonas Eriksson, sponsor- och eventchef på Volvo Car Sverige.

Volvo Cars ny huvudsponsor för Vasaloppet

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: