Betsson huvudsponsor till SHL: ”Vi vill vara den mest engagerande partnern hittills”

Peter Zäll från Betsson och Jörgen Lindgren från SHL presenterade det nya samarbetet.

Betsson är ny huvudsponsor och exklusiv sportspelspartner till Svenska Hockeyligan (SHL)Avtalet är Betssons största satsning inom svensk hockey och idrott hittills.

Avtalet är enligt spelbolaget ett led i bolagets strategi inför den svenska omregleringen av spelmarknaden som sker i januari 2019. Noterbart är att bolaget även hade det tidigare sportspelsavtalet inom koncernen, sedan sommaren 2016 under varumärket NordicBet.

– Vi vill stötta och utveckla svensk hockey. Det ekonomiska stödet till SHL, och därmed de 14 klubbarna, är grundbulten i partnerskapet, säger Peter Zäll, Chief Strategy Officer på Betsson.

– Samtidigt vill vi vara den mest engagerande partnern hittills, som värnar om svensk hockey och dess fantastiska historia. Vi är väldigt stolta över att vara huvudsponsor till Sveriges bästa hockey.

Peter Zäll kom till Betsson våren 2018, från Svenska Spel, som innan NordicBet-samarbetet var SHL:s huvudsponsor.

Utlovar bäst odds på SHL

Med hjälp av spelbolagets sportfokus och internationella närvaro ser SHL stora möjligheter att utveckla ligan och öka intresset för svensk ishockey.

– Betsson är en stark och trygg partner, och kompletterar även vårt mål med SHL. Vi vill att Sveriges bästa hockey ska nå ut till fler, gärna utanför landets gränser. Med Betsson får vi en internationell partner som ger ett stort finansiellt stöd till klubbarna men också någon som älskar sporten och spänningen, säger Jörgen Lindgren, vd SHL.

SHL-säsongen 2018/2019 startar lördagen den 15 september och Betsson kommer genom sponsorskapet att bland annat erbjuda bäst odds på SHL, men också spelarträffar, en SHL-bibel, podcasts, samt annat mervärde för alla som älskar hockey.

Sedan hösten 2015 är även ATG huvudsponsor till SHL. Bland icke-spelföretag på huvudsponsornivå finns Norrlands Guld, Sportbladet och Bauhaus.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: