Svensk Innebandy skriver nytt avtal med Svenska Spel

Svenska Spel och Svensk Innebandy är överens om ett nytt avtal som gör Svenska Spel till innebandyns fortsatta huvudsponsor till och med säsongen 2018/19. Avtalet är värt 6,7 miljoner kronor/år.

Svenska Spel har varit huvudsponsor till svensk innebandy i över 20 år.

– Det är mycket glädjande att vi får fortsatt möjlighet att bidra till sportens utveckling, säger Svenska Spels vd Lennart Käll.

Tagit fram en utvecklingsmodell

De senaste säsongerna har spelbolaget bland annat stöttat utvecklingen av Svensk Innebandys Utvecklingsmodell som bland annat syftar till att motverka att barn och ungdomar slutar med idrott i unga år.

– Vi ser att Svensk Innebandy går i bräschen när det gäller förändring av svensk idrott, fortsätter Lennart Käll. Innebandyns utvecklingsmodell vill utveckla individerna och värnar om livslångt idrottande vilket i förlängningen breddar bredden samtidigt som det kan spetsa eliten.

– Vi vill fortsätta att vara en del av den resa som innebandyn påbörjat, säger Lennart Käll.

”De har tydligt visat att de tror på det vi gör”

Göran Harnesk, generalsekreterare för Svensk Innebandy, är glad över det fortsatta samarbetet.

– Såväl idrottsrörelsen som spelmarknaden är i faser där det som varit självklart under många år inte är det längre. Det är en hel del nya vindar och därför känns det tryggt att ingå ett avtal med en samarbetspartner som vi känner väl och tycker bra om.

Han fortsätter:

– Svenska Spel känner till våra mål och våra utmaningar väl och har själva ett tydligt samhällsansvar. De har redan bidragit till den satsning vi gjort för livslångt idrottande genom olika aktiveringar i samband med våra arrangemang.

– De har tydligt visat att de tror på det vi gör och vill fortsätta stödja oss. Vi vill vara ”Folksporten för alla – alltid!”, avslutar Göran Harnesk.

Avtalet mellan Svensk Innebandy och Svenska Spel är skrivet på tre år och enligt spelbolaget värt 6,7 miljoner kronor/år.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: