Ford ny sponsor till Svensk Innebandy

Ford SUV Kuga är ny officiell bil för Svensk Innebandy. Den gemensamma tron på mångfald är en nyckel i samarbetet och samarbetet sträcker sig till att börja med över ett (1) år.

– Vi hoppas och tror att det här är början på en lång relation. Vi arbetar aktivt med inkludering i vår verksamhet och har Svensk Innebandys Utvecklingsmodell som verktyg för att uppfylla det. Det är något som Ford ställer sig bakom, berättar Göran Harnesk, generalsekreterare för Svensk Innebandy.

Han utvecklar:

– De vill, precis som vi, förstå och engagera människor genom att se dem som individer. Alla människor, oavsett bakgrund och förutsättningar, ska behandlas med respekt och värdighet.

Honda var tidigare innebandyns bilsponsor.

Ford om innebandyn: ”Mångsidig och tillgänglig för alla”

Ford ska synas i sociala medier och på plats i samband med arrangemang av olika ungdomsturneringar och landskamper på hemmaplan.

– Ford Motor Company har en lång historia inom sponsring av idrott. Det är en ära för oss att bli officiell bil för Svensk Innebandy som är en av Sveriges största idrottsorganisationer, säger Erik Lindham, informationschef på Ford Motor Company.

Han fortsätter:

– Precis som Fords bilar är innebandyn mångsidig och tillgänglig för alla. Vi ser fram emot ett givande samarbete både på nationell och lokal nivå.

Avtalet mellan Svensk Innebandy och Ford Motor Company AB är till en början på ett år.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: