Team Sportia och En Svensk Klassiker förlänger samarbetet 5 år

Dela den här texten:
En Svensk Klassiker har funnits sedan 1971 och Team Sportia har varit sponsor sedan 2013.

Samarbetet mellan Team Sportia och En Svensk Klassiker fortsätter i ytterligare minst 5 år, meddelar partnera i ett gemensamt pressmeddelande. Team Sportia har varit sponsor till En Svensk Klassiker sedan 2013.

Under föregående samarbete skapades konceptet KlassikerProdukter – något som nominerades till Årets Bästa Sponsring 2016. Produktserien är speciellt utvald för att underlätta för alla Klassikerdeltagare att hitta de produkter som ger de bästa förutsättningarna för att lyckas.

– Vi är oerhört glada över att fortsätta det framgångsrika samarbetet med Team Sportia i ytterligare 5 år, säger Michael Thorén, VD på En Svensk Klassiker.

Han fortsätter:

– Team Sportia har stor kunskap och ett brett produktsortiment med tillbehör som behövs för att genomföra En Svensk Klassiker. Dessutom finns de över hela Sverige, precis som våra deltagare.

Team Sportia: “Vi ser en trend i att fler människor är måna om sin hälsa”

Under våren jobbade parterna fram konceptet KlassiskaMisstag. Kunden får i serien tips och råd för att inte trilla i de vanligaste fällorna inför, eller under, ett lopp.

– Att genomföra En Svensk Klassiker är en riktig bragd och allt fler väljer att ta sig an utmaningen varje år, säger Marie Magnusson, marknadsansvarig på Team Sportia.

Han fortsätter:

– Vi har idag många duktiga spontanidrottare i vårt land och vi vill, tillsammans med En Svensk Klassiker, hjälpa våra kunder att få de allra bästa förutsättningarna för att genomföra denna häftiga upplevelse på ett så roligt och njutningsbar sätt som möjligt. Vi ser en trend i att fler människor är måna om sin hälsa och vi kommer tillsammans framåt fortsätta lyfta och stödja arbetet med att sätta folk i rörelse.

Sponsoravtalet är skrivet på 5 år. Inga finansiella detaljer presenterades vid offentliggörandet.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: