Heja! projektleder och producerar Gyllene Hjulet 2017

Den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet arrangeras till våren för 20:e gången. Sponsrings & Eventföreningen ger Umeåbaserade brand experiencebyrån Heja! uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017.

Sponsrings & Eventföreningen (SEFS) väljer den Umeåbaserade brand experiencebyrån Heja! för uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017. Heja! är en Umeåbaserad brand experiencebyrå som sedan 2013 bland annat utmärkt sig i Gyllene Hjulet med två vinster och 10 nomineringar. 

– Det känns fantastiskt kul att få samarbeta med Heja som har en bred expertis både inom event och sponsring vilket passar oss väldigt bra. De har visat framfötterna i Gyllene Hjulet och det ska bli riktigt spännande att se hur byrån tar sig an 2017 års gala, säger SEFS vd Niklas Birgetz.

Investeringarna i event och sponsring har de senaste åren haft en hög tillväxt med ett kraftigt tilltagande fokus på intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Något som inte minst märktes i våras då antalet inskickade bidrag till Gyllene Hjulet ökade med hela 20 procent jämfört med året innan.

Galan arrangeras för 20:e året

När Gyllene Hjulet nu går in på sitt 20:e år så är det för en bransch i stark medvind. 

– Heja älskar branschen och vi älskar varumärkesupplevelser, vi kan inte komma på ett bättre sätt för en byrå att visa det än genom att anordna Gyllene Hjulets 20-årsjubileum, säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Förra årets nyhet med livepresentation i några av de totalt 13 kategorierna kommer att vidareutvecklas och vara en del av Gyllene Hjulet även 2017. Tävlingsbidragen kan skickas in från och med den 11 januari.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten:
Hållbar sponsring Adlibris