Triathleten Annie Thorén får ny sponsor

anniethoren

BAUHAUS inleder ett sponsorsamarbete med triathleten Annie Thorén. Till att börja med kommer samarbetet att pågå ett år – under hela 2016. Sponsringen är ytterligare ett led i BAUHAUS storsatsning på svensk idrott.

Sedan tidigare stödjer BAUHAUS ett flertal olika idrotter på både lokal- och elitnivå och är en stor sponsor till idrottssverige.

Annie Thorén nia på VM

Annie Thorén är 23 år och därmed en av landets yngsta triathleter. Hon har dock redan en rad medaljer i bagaget, däribland tre SM-guld och fyra SM-silver. I fjol tog Annie sig till en nionde plats i VM och 2016 är siktet inställt på revansch under VM i Oklahoma, USA, i september.

– Det känns verkligen kul att få vara med och stötta Annie Thorén under nästa år. Hon är en av Sveriges mest lovande triathleter och hon har många spännande år framför sig. Det är därför som vår satsning på sport är så givande att jobba med – det är så fantastiskt att få följa dessa idrottare i deras karriärer, säger Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS Sverige.

”Gör det möjligt för mig och min sport att upptäckas av en bredare publik”

Annie Thorén tävlar i distanserna Ironman 70.30 (1900 m simning, 90 km cykling, 21 km löpning) samt långdistans (4000 m simning, 120 km cykling, 30 km löpning).

Större delen av våren 2016 kommer hon att tillbringa på Mallorca för att träna inför VM samt delta i Ironman 70.30 i maj.

– Jag är oerhört stolt över samarbetet och känner mig peppad av att BAUHAUS vill vara med på min resa. Det öppnar många dörrar för mig eftersom det gör det möjligt för mig och min sport att upptäckas av en bredare publik, säger Annie Thorén.

BAUHAUS sponsrar triathleten Annie Thorén

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: