Längdlandslaget och Actemium Sverige förlänger till 2024

Dela den här texten:

Ett år har gått med Actemium som partner till landslaget i längdskidor. Helt klart ett annorlunda år. Därför är det ett glädjande besked för längdlandslaget att Actemium väljer att förlänga samarbetet i ytterligare tre säsonger.

– Vi värdesätter hur Actemium Sverige vägleder sina kunder i deras utveckling för en bättre värld på ett hållbart, säkert och effektivt sätt, säger Malin Westhed marknadschef på Svenska Skidförbundet, längd.

– Vi har fått en bra start på samarbetet trots alla prövningar i världen. Det ska bli både spännande och inspirerande att jobba med Actemium när förutsättningarna blir bättre, fortsätter Westhed.

I linje med varumärket för Actemium

Efter ett första samarbetsår, som kantats av Covid-19 och tillhörande restriktioner, väljer nu Actemium att förlänga samarbetet med längdlandslaget för ytterligare tre säsonger. Genom samarbetet ges Actemium fortsatt möjlighet att utveckla och stärka sin marknadsposition som ett av Sveriges främsta och hållbara industriella varumärken.

– Genom samarbetet med längdlandslaget får vi ner kraften i vår varumärkesstrategi. Vi ges chansen att på ett långsiktigt sätt visa både oss själva och varandra att vi är en stabil aktör i den pågående energiomställningen och att vi satsar framåt, säger Daniel Stahre, kommunikationsansvarig på Actemium.

Fortsatt satsning på ungdomar

Intresset för längdskidåkning syns bland annat i takt med att allt fler orter preparerar spår, till exempel nya skidpår i Stockholm.

– Vi vill göra skillnad för att fler barn och unga ska komma i kontakt med skidåkning och idrott genom skidförbundets nuvarande ungdomsarbete och samtidigt stötta våra elitåkare. Vi vet att samarbetet kan bidra till en ökad intern sammanhållning och uppmuntran av friskvård och hälsosamma vanor i alla dess former, såväl inom Actemiums industrinätverk som i hela Sverige, säger Robert Persson, affärsenhetschef inom Actemium.

– Actemium har både vilja och kapacitet att göra skillnad. Det kommer bli spännande aktiveringsmöjligheter framöver där vi kommer sätta både hållbarhet och folkhälsa i fokus, avslutar Malin Westhed.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: