Sponsrings & Eventföreningen byter namn till Sponsrings & Eventsverige

Dela den hÀr texten:
Styrelseordförande Ricky Strandberg, VD Ulrika Molin, Marknads- & kommunikationsansvarig Victoria Jansson, Vice ordförande Niklas Turner Olovzon.

Sponsrings & Eventföreningen gör en relansering av sitt varumĂ€rke, samt gĂ„r frĂ„n förening till branschorganisation och heter numera: SES – Sponsrings & Eventsverige.

Namnbytet samt den nya profilen och digitala plattformen pÄbörjades 2014 av styrelsen för att ompositionera SEFS.

– Syftet Ă€r att förbĂ€ttra erbjudandet, stĂ€rka sponsring och eventbranschen samt sĂ€kra en vital organisation som möjliggör tillvĂ€xt och utökade affĂ€rsomrĂ„den, meddelar branschorganisationen.

Hela kommunikationsbranschen har under de senare Ären förÀndrats i grunden av digitalisering och globalisering. Kundupplevelsen har blivit allt mer central bÄde fysiskt och digitalt, vilket fÄtt nya begrepp och branscher att vÀxa fram.

– Investeringarna i sponsring och event vĂ€xer för varje Ă„r, och Ă€r vitala ingredienser i dagens kommunikationssamhĂ€lle. Namnbytet och relanseringen av vĂ„rt varumĂ€rke symboliserar den strategiska resa vi gör för att ta ytterligare plats i kommunikationsbranschen, sĂ€ger Ricky Strandberg, styrelseordförande SES.

“Tror pĂ„ att ses, inte bara synas”

Branschföreningens förÀndringsarbete har resulterat i en ny vision, mission och inriktning.

Under 2017 har ny VD, Ulrika Molin och Kommunikations- och Marknadsansvarig, Victoria Jansson, rekryterats och, tillsammans med styrelsen, jobbat fram ny kommunikations- och affÀrsplan.

– Det nya namnet skvallrar om att vi som bransch tror pĂ„ att ses, inte bara synas. Logotypen och formen visar pĂ„ vĂ„r position som en inbjudande branschorganisation, dĂ€r vi gemensamt jobbar mot mĂ„let att alla ska förstĂ„ vĂ€rdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation, sĂ€ger Niklas Turner Olovson, vice styrelseordförande SES.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: