PS Communication blir Coops brand experience-byrÄ

Dela den hÀr texten:

Coop PS Communication Melodifestivalen

PS Communication, som aktiverat Coop i samband med Melodifestivalen tvÄ Är i rad, fÄr aktivera dess sponsorskap Àven 2015.

– Det Ă€r fantastiskt roligt att arbeta med Coop. Vi har ett vĂ€l etablerat samarbete dĂ€r vĂ„r bredd nyttjas i flera olika sammanhang och kanaler, sĂ€ger Sandra Lörnell som Ă€r kundansvarig hos PS Communication.

Tango Brand Alliances, som precis som PS Communication ingÄr i byrÄkonstellationen XperienceGroup, har arbetat fram Coops övergripande sponsringsstrategi.

– För oss pĂ„ Coop Ă€r det viktigt att arbeta med sponsring som har en tydlig koppling till vĂ„r mĂ„lgrupp och verksamhet. Vi vill Ă€ven kunna erbjuda en tydlig medlemsnytta, sĂ€ger Annika Runström, marknadsansvarig sponsring och event, pĂ„ Coop Marknad AB.

PS Communication har svarat för aktivering av rÀttigheter som exempelvis Melodifestivalen och VÄrruset.

– Nyckeln till vĂ„rt framgĂ„ngsrika samarbete ligger i bĂ„da parters strĂ€van efter att hĂ„lla samman totalupplevelsen kring det ”digi-fysiska”, det vill sĂ€ga bĂ„de den digitala och fysiska upplevelsen, vilket i dag Ă€r ett mĂ„ste för vĂ€rdeskapande kommunikation, sĂ€ger Sandra Lörnell.

Coop vÀljer PS Communication som brand experience-byrÄ

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: