Richard Järlstam Linde Energi

Digitala kunder får chans att gå på handboll – tack vare Linde Energi

Richard Järlstam Linde Energi På söndag är det dags för årets andra hemmamatch i herrallsvenska handbollen, när LIF Lindesberg tar emot Kungälvs HK i Lindesberg Arena. Linde Energi står som matchvärd och lottar i samband med det ut två matchbiljetter bland kunder som tidigare har registrerat sin e-postadress.

– Vi tror att det under rådande omständigheter finns ett behov av att uppleva idrott och kultur live. Genom att ge våra kunder chansen att heja fram våra lokala handbollshjältar på plats, hoppas vi kunna sprida lite energi i en annars annorlunda vardag, säger Richard Järlstam, marknads- och försäljningschef på Linde energi.

Linde Energi vill öka sin digitala kommunikation

Den pågående coronapandemin och Folkhälsomyndighetens rekommendationer innebär att det maximalt får vara 50 personer i publiken under söndagens match. Två av dessa platser har alltså Linde energis digitala kunder chansen att vinna.

– Vi fick veta i måndags eftermiddag att vi fick tillgång till två matchbiljetter och idén att lotta ut dessa bland våra kunder krävde att vi handlade snabbt. Om man är kund hos Linde energi och har registrerat sin e-postadress, är det en bra idé att kolla sin inkorg om man är sugen på att gå på handboll, säger Fredrik Klingvall, kommunikationsansvarig på Linde energi.

– Vår ambition är att öka vår digitala kommunikation, bland annat genom att kommunicera med våra kunder via e-post och sms. Det ger oss större möjlighet att snabbt nå ut med viktig och aktuell information, som exempelvis strömavbrott, och i slutändan ger det våra kunder en större trygghet, fortsätter Fredrik Klingvall.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: