Malin Duintjer är ny insamlingschef på Friends

Dela den här texten:

malin-duintjer

Malin Duintjer är ny insamlingschef på Friends. Hon kommer närmast från motsvarande tjänst på World Childhood Foundation.

– Jag ser fram emot att få utveckla och stärka verksamheten inom insamling och marknad tillsammans med alla kompetenta medarbetare. Friends har ett mycket starkt varumärke och jobbar på ett unikt sätt med CSR-rättigheter nära kopplade till företagets affär och det är något jag ser fram emot att utveckla, säger Malin Duintjer.

Kommer från World Childhood Foundation

Malin Duintjer har erfarenhet från såväl företag och byråer samt från icke vinstdrivande organisationer. Hon har även arbetat 10 år som marknads- och sponsringschef på bland annat CNN.

De senaste tre åren har hon lett World Childhood Foundations insamlingsverksamhet.

– Friends har satsat stort på sitt kvalitetsarbete och opinionsbildning de senaste åren och är idag en betydande aktör i samhället. Det är enormt motiverande att få uppdraget att leda och lyfta insamlingsarbetet till högre nivåer för att Friends ska kunna skapa en trygg uppväxt för ännu fler barn och unga, säger Malin Duintjer.

I rollen som insamlingschef kommer Malin Duintjer att ansvara för att stärka Friends insamlingsarbete och sponsringssamarbeten.

“Skapar förutsättningar att utveckla”

Bland Friends sponsorer återfinns idag bland annat Swedbank, PostkodLotteriet, Telia, SF och SJ.

– Jag är väldigt glad att Malin har blivit en del av vårt team. Med hennes djupa kunskaper om sponsorsamarbeten och insamling skapar vi förutsättning att fortsätta växa, säger Carolina Engström, tillförordnad generalsekreterare på Friends.

Hon fortsätter:

– Vår vision är att alla barn ska få växa upp i trygghet, och med rekryteringen av Malin skapar vi förutsättningar att utveckla den insamlingsverksamhet som behövs för det.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: