Menigo fördjupar sponsringen av svensk gastronomi

Dela den hÀr texten:

menigo_fÀrskvaror

Menigo Ă€r en av Sveriges ledande matleverantörer och som en del av sitt sponsorarbete Ă€r det sjĂ€lvklart att man Ă€ven vill positionera sig i matlagningens vĂ€rld. Som grundare till den svenska satsningen i Bocuse d’Or och som samarbetspartner till bĂ„de Årets Kock och Juniorkocklandslaget bygger företaget vidare pĂ„ sin sponsring och fördjupar satsningen genom nya samarbetsavtal.

Sedan tidigare samarbetar Menigo med bland andra Juniorkocklandslaget och White Guide Junior, som fokuserar pÄ gastronomins framtidstalanger respektive gastronomisk utveckling i offentlig sektor.

Nu har man ocksĂ„ tecknat ett större avtal med Gastronomi Sverige AB samt Årets Kock.

– Vi pĂ„ Menigo Ă€r stolta över vĂ„ra svenska kockar. Som helhetsleverantör till professionella inom mat Ă€r det sjĂ€lvklart för oss att engagera oss i hela kedjan, frĂ„n rĂ„vara till tallrik, sĂ€ger Jonas Köhler, VD för Menigo.

Sponsrar Àven med trÀningslokaler och rÄvaror

Samarbetena löper över flera Är och innefattar sÄvÀl ekonomiskt stöd som tillgÄng till trÀningslokaler och fÀrska rÄvaror till tÀvlingarna. Menigo vill pÄ detta sÀtt ta ett helhetsgrepp kring svensk gastronomi.

– VĂ„ra samarbetspartner gör att Gastronomi Sverige genom tĂ€vlingen Bocuse d’Or ger etablerade kockar möjlighet att vidareutvecklas och inspirera branschen. Tillsammans utvecklar vi svensk gastronomi, sĂ€ger Henrik Norström, ordförande Svenska Bocuse d’Or-akademien.

Menigo tar helhetsgrepp pÄ svensk gastronomi

LÀs mer om Menigos sponsring hÀr.

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintÀkterna och skapa lÄngsiktiga samarbeten?

Ta en titt pÄ handboken HÄllbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa bÄde hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera pÄ Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den hÀr texten: