SJ och svensk basket förlänger samarbetet

Basket SJ Sponsring

Efter två års samarbete har SJ och det Svenska Basketbollförbundet beslutat att förlänga samarbetet ytterligare två säsonger.

– Basketens starka värderingar samt det framgångsrika damlandslaget är en spännande kombination, säger Mattias Tappert, ansvarig för kommersiella samarbeten och event på SJ. Avtalet sträcker sig över säsongen 2015/2016 och inkluderar idrottspriser, exponering och aktiveringar.

SJ klev in i basketen 2013 och har sedan dess funnits med som officiell resepartner i förbundets verksamhet. I det nya avtalet tillkommer aktiveringar, baskettåg till turneringar och marknadsföring av basket via SJ:s kanaler.

Svensk basket på frammarsch

Damlandslaget spelar EM i juni 2015 och har lottats mot Spanien, Litauen, Slovakien och värdnationen Ungern. Målet är att bli minst femma och därmed få chansen att kvala in till OS i Rio de Janeiro 2016.

– Det är roligt att SJ ser att basketen välkomnar alla i Sverige och ser potentialen i vårt damlandslags växande popularitet, vi har ett gott samarbete och det är med glädje vi fortsätter att jobba ihop, säger SBBF:s generalsekreterare Lena Wallin-Kantzy.

Att alla är välkomna betyder att basketen arbetar med ett inkluderande synsätt på människor och devisen att mångfald ger framgång är något som har varit viktigt för SJ i arbetet med SBBF.

– SJ vill hjälpa basketen att fortsätta sitt arbete med mångfalden i Sverige, de gör en stor insats redan och tillsammans kan vi göra mer, säger Mattias Tappert.

SJ och svensk basket förlänger samarbetet

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: